انواع مختلف مبل ال

با انواع مختلف مبل ال شکل آشنا شوید

با انواع مختلف مبل ال شکل آشنا شوید - وبسایت رابو

اگر جزء افرادی باشید که به دکوراسیون مدرن و مینیمال علاقه مند هستند به احتمال زیاد با مبل ال آشنایی دارید.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام توکامارت، به طور کلی این مبل، جزء مبلمان راحتی به حساب می رود. مبلمان ال انواع مختلفی دارد که کاربرد و نحوه استفاده از آن ها با یکدیگر تفاوت هایی دارد که در این مطلب به معرفی مدل های مختلف این سبک مبلمان و اصول استفاده از آن در دکوراسیون داخلی خواهیم پرداخت ولی قبل از آن بهتر است با ویژگی های مبل ال شکل آشنا شوید.

ویژگی های مبل ال

در چند سال گذشته روحیات و سبک زندگی مردم تغییرات زیادی داشته که باعث به وجود آمدن خواسته ها و نیازهای جدید در زمینه های مختلف از جمله مبلمان و معماری داخلی شده است.

برای پاسخ به این نیازها طراحان مبلمان و همچنین دیزاینرهای دکوراسیون داخلی دست به کار شده اند و سبک های مختلفی از مبل را طراحی و تولید کرده اند.

یکی از جدیدترین مدل های مبل، مبل ال شکل است که در طراحی آن بیش از هر چیزی به رفع نیاز و خواسته مشتری توجه شده است. مبل ال جای بسیار کمی را اشغال می کند و شاید بتوان این ویژگی را دلیل اصلی محبوبیت آن دانست.

انواع مبل ال

همانطور که گفته شد مبل ال به خاطر استفاده بهینه از فضا و البته به خاطر ظاهر خاصی که دارد بیشتر مناسب خانه های کوچک و مدرن است ولی این تعریف برای همه مدل های مبل ال صدق نمی کند و هر کدام ویژگی خاص خود را دارند. در ادامه به معرفی چند سبک پر طرفدار از مبل ال شکل خواهیم پرداخت.

با انواع مختلف مبل ال شکل آشنا شوید - وبسایت رابو

مبل ال چستر

این مدل همانطور که از نامش پیداست از ویژگی های هر دو نوع مبل ال و مبل چستر بهره برده است. لمسه کاری های موجود روی این سبک از مبلمان ال به آن ظاهری خاص بخشیده است.

برخلاف تعریف کلی که از مبل ال داشتیم معمولا مبل ال چستر مناسب خانه های کوچک نیست و مناسب فضاهایی با ظرفیت بیشتر و طراحی داخلی کلاسیک است و این مورد را هم باید بدانید که اگر به دنبال خرید مبل ال ارزان هستید احتمالاً این گزینه مناسب شما نباشد.

مبل ال فرانسوی

ویژگی اصلی این مدل مبل ال ظاهر کلاسیک و یا سلطنتی آن است. برخلاف مبل ال معمولی که کاملا ظاهری مدرن دارد و برای سبک های دکوراسیون امروزی و مدرن مناسب است مبل ال فرانسوی برای دکوراسیون های کلاسیک و سلطنتی طراحی شده و به خوبی حال و هوای خانه های کلاسیک فرانسوی را زنده می کند.

با انواع مختلف مبل ال شکل آشنا شوید - وبسایت رابو

مبل ال مدرن

برای داشتن یک سبک دکوراسیون مدرن و امروزی مبل ال مدرن می تواند به شما کمک کند. این مبل باعث گرم تر شدن فضا می شود و برای جمع های دوستانه بسیار مناسب است.

روی این مبل می توان به راحتی نشست و مشغول تماشای فوتبال شد و یا حتی روی آن خوابید زیرا همانند مبل راحتی بسیار راحت و دنج است. پس اگر قصد خرید مبلمان جدید و مدرن را دارید این گزینه می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

با انواع مختلف مبل ال شکل آشنا شوید - وبسایت رابو

مبل ال بلوکی

یکی از مشکلاتی که مبل ال دارد پیدا کردن فضای مناسب برای آن است زیرا تنها به یک فرم می توان آن را قرار داد. مبل ال بلوکی این مشکل را بر طرف کرده زیرا به صورت بلوک های مجزا از هم طراحی شده است. با توجه به بلوکی بودن نشیمن این مبل می توان هر شکلی از حرف ال را ساخت و مدل های مختلف چیدمان مبل ال را امتحان کرد.

مبل ال باکس دار

یکی دیگر از مدل های مبلمان ال، مبل ال باکس دار است که می توان این باکس ها یا همان شلف ها را به طور جدا هم تهیه کرد. استفاده از این مدل مبل در خانه های کوچک رایج تر است زیرا فضای مناسبی برای قرار دادن وسایل در اختیار می گذارد. وقتی تعداد مهمان ها زیاد است از باکس ها می توان برای نشستن هم استفاده کرد.

همانطور که مشاهده کردین مبل ال در تنوع بالای مدل طراحی و ساخته می شود که هر کدام با توجه به ویژگی های و شکل ظاهری که دارند در فضاهای متفاوت به کار گرفته می شوند.

منبع : ایسنا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *