دکوراسیون شرکت تبلیغاتی

بهترین سبک برای دکوراسیون شرکت تبلیغاتی چیست؟

بهترین سبک برای دکوراسیون شرکت تبلیغاتی چیست؟ - وبسایت رابو

شرکت های تبلیغاتی بیشتر از هر فضای کاری دیگری نیازمند داشتن دکوراسیونی جذاب و پویا هساند و دلیل آن هم به نوع خدمتی که ارائه می دهند، برمی گردد. خدمتی که لازمه آن خلاقیت است و دیزاین فضا تاثیر زیادی بر شکوفا شدن آن دارد. از طرف دیگر دکوراسیون داخلی یک شرکت تبلیغاتی تا حد زیادی تعیین کننده  میزان و نوع مشارکت افراد در آن است. با توجه به اهمیت نوع طراحی و دکوراسیون این فضا، در این مقاله از ما قصد داریم در کنار شما به بررسی  دکوراسیون شرکت تبلیغاتی بپردازیم.

پرطرفدارترین ایده برای دکوراسیون شرکت تبلیغاتی

در بین سبک های دکوراسیون مختلفی که برای شرکت های تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد، فضای اداری باز یکی از مدرن ترین و پرطرفدارترین ها است. در ادامه به طور مفصل به توضیح آن می پردازیم.

بهترین سبک برای دکوراسیون شرکت تبلیغاتی چیست؟ - وبسایت رابو

فضای اداری باز

گفتیم فضای دکوراسیون یک شرکت تبلیغاتی باید به نحوی باشد که به شکوفایی خلاقیت افراد کمک کند، در این راستا این سبک دکوراسیون از بهترین گزینه ها خواهد بود. هرچند بسیاری از افراد کار کردن در فضاهای بسته را ترجیح می دهند اما این دیزاین می تواند تاثیر مثبت زیادی بر همکاری افراد و افزایش بازده کار آنها داشت. در این سبک کارمندان به جای اتاق هایی بسته در فضاهایی باز مشغول به کار می شوند. در این فضا شاهد میزهایی هستیم که با فاصله کم در کنار هم در یک ردیف قرار گرفته اند. در این نوع فضای اداری شاهد بخش هایی برای دور هم جمع شدن کارمندان همچون آشپزخانه هایی با فضای باز با تعداد زیادی صندلی هم هستیم. در برخی از شرکت های تبلیغاتی ای که از این سبک استفاده کرده اند، فضاهایی برای رفع خستگی کارمندان همچون میز پینگ پنگ، کتابخانه یا اتاق تلویزیون هم تعبیه شده است.

بهترین سبک برای دکوراسیون شرکت تبلیغاتی چیست؟ - وبسایت رابو

فضای اداری باز، انتخابی اقتصادی

مسلما ترند شدن فضای اداری باز بی دلیل نبوده است. این سبک طراحی و دکوراسیون روابط کاری بهتر و پربازده تری را به دنبال داشته است. این ویژگی می تواند منجر به حل مسائل پیچیده در یک کار تیمی قوی شود. اگر به دنبال اجرایی کردن فضای اداری باز برای طراحی داخلی شرکت تبلیغاتی تان هستید، باید بدانید اولین مزیت آن از به صرفه بودنش از نظر اقتصادی است. این سبک می تواند هزینه های شما را تا بیش از یک دوم کاهش دهد. همچنین اگر فضای کوچکی در اختیار دارید، با این ایده می تواند فضای کاری مورد نیاز برای تعداد کارمندان بیشتری را فراهم کنید.

بهترین سبک برای دکوراسیون شرکت تبلیغاتی چیست؟ - وبسایت رابو

رابطه نزدیک تر کارمندان

فضای اداری باز در یک شرکت تبلیغاتی می تواند موجب نزدیک تر شدن کارمندان و افزایش تعاملشان متناسب با نحوه قرار گرفتن میزها شود. درواقع تحقیقات نشان می دهند هر چه کارمندان از لحاظ فیزیکی فاصله کمتری داشته باشند، تا نه برابر احتمالا تعاملات بیشتر و بهتری خواهند داشت. 

بهترین سبک برای دکوراسیون شرکت تبلیغاتی چیست؟ - وبسایت رابو

شفاف تر شدن فرهنگ آن شرکت

زمانی که دیوارها از دکوراسیون حذف می شوند، فاصله بین میزهای کار کمتر و قطعا روابط بین کارمندان شفاف تر خواهد بود. این نوع طراحی همچنین می تواند احساس عدالت بیشتری در کارمندان ایجاد کند، چرا که آنها در کنار مدیران کار خواهند کرد و فضای کاری بر اساس رتبه شغلی مجزا نمی شود. همه این موارد منجر به ایجاد حس صمیمیت، اعتماد و راحتی بیشتری بین کارمندان می شود چرا که همه در یک سطح به نظر خواهند رسید.

بهترین سبک برای دکوراسیون شرکت تبلیغاتی چیست؟ - وبسایت رابو

انعطاف پذیری بالا

تصور کنید بعد از مدتی با کاهش بازده کارمندان و یا برخی از تیم های شرکت تبلیغاتی خود روبه رو شوید، در این مواقع در فضای اداری باز به راحتی می توانید دست به تغییر بزنید. می توانید موقعیت قرارگیری و کار تیم ها را در شرکت تغییر دهید تا در فضای متفاوتی قرار گیرند و شاهد تاثیر آن بر کیفیت کار آنها باشید. در یک فضای کاری بسته به این راحتی نمی توانید در راستای افزایش بازده افراد، دست به تغییر بزنید.

معایب فضای اداری باز

تا به اینجا به مزایای استفاده از یک فضای اداری باز در یک شرکت تبلیغاتی اشاره کردیم اما قطعا هر طرحی برای دیزاین می تواند معایبی نیز داشته باشد. در ادامه به این معایب احتمالی اشاره می کنیم. فراموش نکنید هیچ طرح کامل و بدون ایرادی وجود ندارد. همانطور که هیچ طرحی که برای تمام شرکت های تبلیغاتی تاثیرگذار باشد، پیدا نخواهید کرد.

ایجاد مشکلاتی در ارتباطات بین کارمندان

یکی از مزایای این نوع فضای اداری، تاثیر آن در افزایش تعامل و همکاری کارمندان بود اما این موضوع در واقعیت با چالش هایی روبه رو شده است. تحقیقی که به تازگی توسط محققان دانشگاه هاروارد انجام گرفت نشان می دهد که بعد از تغییر دیزاین شرکت ها به فضای باز، تا ۷۰ درصد تعاملات رو در رو کاهش یافته است. از طرفی دیگر تعاملات مجازی افزایش یافته است. به نظر می رسد به دلیل کاهش سطح حریم خصوصی افراد، آنها تمایل کمتری به برقرری ارتباط به طور مستقیم و فیزیکی داشته اند. هیچ فردی نمی خواهد با شروع مکالمه، موجب پرت شدن حواس ۳۰ درصد از کارمندان شود. بنابراین، به نظر می رسد این نزدیک بودن فضاهای کاری می تواند موجب کاهش تعاملات افراد با یکدیگر هم بشود.

حریم خصوصی کمتر و عوامل حواس پرتی بیشتر

با حذف دیوارها، قطعا عوامل بیشتری برای پرت شدن حواس کارمندان در حین کار ایجاد خواهند شود. تحقیقات نشان می دهند که کارمندان به دلیل همین عوامل پرت کننده حواس تا ۸۶ دقیقه در روز را از دست می دهند. مکالمه ای حتی با صدای پایین می تواند حواس ۲۰ نفر را پرت کند. همچنین عوامل بصری همچون راه رفتن دیگر کارمندان یا دور هم جمع شدن آن ها در فاصله ای نزدیک می توانند حواس دیگر کارمندان را پرت کند. این نکته باعث می شود آن ها به دنبال روش هایی برای کم کردن تاثیر این عوامل و افزایش تمرکزشان باشند. روش هایی که منجر به جدایی آن ها از بقیه می شود.

چالش های بهداشتی

موضوعی که کمتر به آن اشاره می شود اما در شرایط کنونی تا حد زیادی برجسته شد، ایجاد چالش های بهداشتی و متاثر شدن سلامت کارمندان در فضای اداری باز است. تحقیقی که اخیرا انجام گرفت نشان می دهد کارمندانی که در فضای اداری باز کار می کنند، نسبت به افرادی که در فضاهای بسته و مجزا مشغول به کار اند، ۶۲ درصد بیشتر مریض می شوند.
خب این از مزایا و معایب یک فضای اداری باز و مدرن برای یک شرکت تبلیغاتی. اما ایده های ما برای دکوراسیون یک شرکت تبلیغاتی به همینجا ختم نمی شود. در ادامه به معرفی چندین طرح جذاب و متفاوت دیگر برای این فضا از سه کشور چین، آمریکا و استرالیا می پردازیم.

بهترین سبک برای دکوراسیون شرکت تبلیغاتی چیست؟ - وبسایت رابو

شرکت Elephant Parade، چین

در این شرکت طراحان به ترکیب خطوط مدرن با نقش و طرح های طبیعی پرداخته اند. آنچه دکوراسیون این شرکت را متمایز می کند، طاق بامبو در قسمت بالایی پله های ورودی ساختمان است.

بهترین سبک برای دکوراسیون شرکت تبلیغاتی چیست؟ - وبسایت رابو

شرکت CZARNOWSKI، آمریکا

این شرکت از طرح فضای اداری باز در راستای ایجاد جلوه ای لوکس و مدرن استفاده کرده است. بخش برجسته دکوراسیون آن هم محل استراحتی است که در قسمت قسمت پشتی آشپزخانه برای کارمندان و البته مراجعه کنندگان تعبیه شده است.

بهترین سبک برای دکوراسیون شرکت تبلیغاتی چیست؟ - وبسایت رابو

شرکت Mullenlowe Profero، استرالیا

در این شرکت طراحان به استقبال رنگ های روشن و عناصر ساخته شده از مواد اولیه طبیعی رفته اند. همچنین از طراحی فضای اداری باز نیز برای افزایش مشارکت و همکاری بین همکاران و البته ایجاد جلوه ای مدرن کمک گرفته شده است.

منبع : خوگر نیوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *