10 روش کلاسیک برای روشنایی یک اتاق تاریک

روشنایی یک اتاق تاریک

روشنایی یک اتاق تاریک

نورگیر کردن یک اتاق تاریک آن را جذابتر می‎کند. اگر ایجاد تغییرات ساختاری مانند افزودن پنجره‎ها، درها یا نورگیرها امکان‎پذیر نیست، می‎توانید از رنگ، فرش، نور و لوازم جانبی برای تبدیل غار به یک مکان جذاب استفاده نمایید…

1.نور و روشنایی

یک اتاق تاریک می‎تواند احساس خستگی و عدم پذیرش را القا نماید. از چند تکنیک ساده، رنگ، وسایل و لوازم جانبی برای روشن شدن فضای کم نور و جذابیت تازه استفاده کنید.

2.رنگ سقف را سفید نمایید

یک سقف تیره می تواند باعث شود اتاق کوچک به چشم آید.  برای اینکه فضا روشن شود، پوشش سقف را رنگ سفید بدهید. تیرهای چوبی سنگین می‎توانند فضای اتاق را تاریک کنند. آنها را نیز نقاشی کنید.

3.رنگ‎های تیره را محدود نمایید

رنگ یک ابزار طراحی فوق العاده است. اما رنگ تیره بیش از حد باعث می‎شود که فضای اتاق بسته شود. اگر اتاق شما از تاریکی رنج می‎برد، دیوارها را به رنگ روشن درآورید.

4.از پنجره و نور طبیعی بهره‎مند شوید

از نور طبیعی که دارید نهایت استفاده را ببرید. از پارچه‎های سنگین و مواردی که نور طبیعی را مسدود می‎کنند ،خودداری نمایید. در عوض، پرده‎ها و سایه‎های رومی که فضای دیوار شما را اشغال نمی‎کنند را به کار ببرید.

5.مبلمان را به حداقل برسانید

مبلمان سنگین و دست و پاگیر اتاق را تحت فشار قرار داده و باعث تاریکی فضا می‎شود. رنگ‎های ثابت و روشن را به جای چاپ های تیره و جسورانه استفاده نمایید که فضای اتاق را نیز سبک می‎کند.

6.کف تیره را روشن نمایید

رنگ آنچه در زیر پا است را کمرنگ کنید. اگر نمی‎توانید کف تیره را دوباره اصلاح یا جایگزین کنید، آن را با یک فرش با رنگ روشن بپوشانید، و روشنایی را به اتاق بیاورید.

7.نورپردازی پراکنده

از دیوارها و سقف‎ها به عنوان بازتابنده نور استفاده کنید تا به حداکثر میزان نور شما کمک کند. چراغ‎ها و وسایل روشنایی را طوری قرار دهید که به سایر سطوح بتابد و نور محیط اتاق را بالا ببرد.

8.لامپ‎ها و حباب‎های روشن‎تر به کار ببرید

از لامپ‎های با وات بیشتر استفاده نمایید، و از شدت نور در اتاق خواهید گرفت. CFL ها و LED ها با توجه به میزان انرژی مصرفی شما، نور بالاتری را به شما می‎دهند، بنابراین می‎توانید همزمان انرژی کمتری داشته باشید.

9.در اتاق آینه بگذارید

به صورت استراتژیک یک یا دو آینه را در یک اتاق تاریک قرار دهید، نور را منعکس می‎کند، باعث می‎شود روشنایی اتاق بیشتر شود و بزرگتر نشان دهد. آینه‎های بزرگ با قاب‎های باریک بهتر است، زیرا نور بیشتری را ایجاد می‎کنند در حالی که احساس ناهنجاری و نفوذ کمتری دارند.

10. لوازم جانبی و هنری روشن استفاده کنید

نگاهی به وسایل خود بیندازید.  خرت و پرت‎ها بیش از حد فضای اتاق را شلوغ می‎کند و باعث تاریکی و کوچکی فضای اتاق می‎شود. همه را کم کنید. کتاب‎ها و کتیبه‎های کوچک را به حداقل برسانید و آنهایی که با خطوط تمیز هستند و نیز لوازمی که روشن و سبک هستند را فقط نگه دارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *