معجزه آینه کنسول در دکوراسیون داخلی منزل

معجزه آینه کنسول در دکوراسیون داخلی منزل اگر چه برخی از لوازم دکوری که در خانه‌هایمان داریم، استفاده چندانی برایمان ندارند، اما شاید در دنیای مدرن امروز، جای خالی این وسایل خیلی به چشم بخورد. آینه‌های کنسول یکی از همین وسایل هستند. آینه‌هایی که اگر چه چندان استفاده‌ای در منزل ندارند، اما در اغلب خانه‌های ایرانی وجود دارند. در صورتی که از علاقمندان صنعت دکوراسیون بوده باشید، به احتمال زیاد به خوبی می‌دانید که آینه کنسول، پای ثابت دکوراسیون‌های تجملاتی و لوکس است.

معجزه آینه کنسول در دکوراسیون داخلی منزل
برای دیدن انواع مبلمان و قیمت آن ها اینجا کلیک کنید.

وقتی در خانه‌های‌تان از فرش‌های دستباف و ریزنقش استفاده کرده‌اید، مبلمانی را انتخاب کرده‌اید که طرح و نقش پارچه‌هایش چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند و همه جا پر است از کنده‌کاری‌هایی که میلیون‌ها میلیون روی خانه کشیده‌اند، نبود یک آینه کنسول شیک به شدت احساس خواهد شد. این در حالی است که در سبک‌های دکوراسیون مدرن هم به تدریج، پای آینه کنسول‌ها در حال باز شدن است. در ادامه، به این قبیل آینه‌ کنسول‌های مدرن هم اشاره خواهیم داشت.

لزوم استفاده از آینه کنسول در دکوراسیون خانه

همان‌طور که عنوان شد، آینه کنسول‌های بخشی لاینفک از یک دکوراسیون کامل، شیک و مجلل هستند. هر چه آینه کنسول انتخاب شما تناسب بیشتری با خانه، سبک دکوراسیون آن و سایر ملزومات دکوری پیرامون داشته باشد، این جز لاینفک بیشتر خودش را نشان خواهد داد. البته، انواع و اقسامی از این آینه‌ها معرفی شده‌اند که هر یک متناسب با سلایق خاصی طراحی شده و روانه بازار گشته‌اند. از آینه‌های چوبی گرفته، یا آینه‌های کنسول آینه‌ای که چند سالی است وارد بازار شده‌اند، همه و همه را می‌توان یک ابزار زینتی در نظر گرفت که می‌توانند زیبایی، دلپذیری و شکوه دکوراسیون خانه شما را دو چندان کنند.

انواع آینه کنسول

آینه‌های کنسول خوشبختانه دارای تنوع بالایی هستند. طی سال‌های اخیر، انواع جدیدتر و مدرن‌تری از این آینه‌ها معرفی شده‌اند که با سلیقه نسل جوان هم تطایق دارند. از این رو، صرف نظر از این‌که چه سبک دکوراسیونی را برای منزل‌تان انتخاب کرده‌اید، می‌توانید با دست باز آینه کنسول متناسب با آن را هم انتخاب و خریداری کنید. انواع آینه کنسول از جنس چوبی را در ادامه معرفی می‌کنیم.

آینه‌ کنسول های چوبی

بدون شک، اولین چیزی که به فکر همه ما با شنیدن واژه آینه کنسول خطور می‌کند، یک آینه منبت‌کاری شده مجلل به رنگ فندقی است. چیزی که بیشترین نمود آن، در خانه‌هایی به سبک ویکتوریایی است. سابق بر این، این آینه کنسول‌ها متداول‌ترین و محبوب‌ترین انواع آینه‌ها بودند. البته، در حال حاضر هم آینه‌های کنسول چوبی طرفداران بسیاری دارند. این آینه‌ها می‌توانند در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوتی طراحی شده و در اختیار سبک‌ها و سلیقه‌های متنوع قرار گیرند از جمله:

  • آینه کنسول‌های چوبی فندقی (منبت‌کاری)

ساده‌ترین و شناخته‌ شده‌ترین انواع آینه کنسول ها هستند. در صورتی که خانه‌ای سنتی دارید و مبلمانی را انتخاب کرده‌اید که از چوب‌های فندقی منبت‌کاری شده بهره برده است، این آینه‌ها بهترین انتخاب برای دکوراسیون منزل شما خواهند بود. این‌که دوست داشته باشید رنگ فندقی را انتخاب کنید یا سوخته و سایر رنگ‌های موجود در این طیف را، به سلیقه شما و صد البته مبلمان و دکوراسیون منزل‌تان بستگی دارد.

  • آینه کنسول‌های چوبی صدفی (منبت‌کاری)

این آینه کنسول‌ها هم رنگ صدفی کار شده همان نوع اول هستند. البته، با توجه به این‌که نسل جوان، در کنار تمایل به رنگ‌های روشن‌تر در مصنوعات و دکوریجات چوبی، ظرافت را هم مد نظر دارد، اغلب منبت‌کاری‌های این آینه‌ کنسول‌ها نسبت به انواع فندقی کمتر است. به عبارت بهتر، سعی می‌شود این قبیل آینه‌ها کمی ساده‌تر و شاید خلوت‌تر کار شوند تا با ذائقه نسل جوان هم‌خوانی داشته باشند. در کنار رنگ صدفی، ممکن است دوست داشته باشید رنگ‌های سفید، استخوانی، کرم یا قهوه‌ای روشن را هم انتخاب کنید.

  • آینه کنسول‌های چوبی اسپورت

این آینه کنسول‌ها، به تازگی مد شده‌اند. آینه‌هایی که از متریال چوب ساخته شده‌اند ولی بر خلاف سنت گذشته، هیچ نقش و نگار یا منبت‌کاری روی آن پیاده نشده است. این قبیل آینه‌های کنسول در طرح‌هایی بسیار ساده پیاده می‌شوند و بهترین گزینه برای سبک‌های دکوراسیون مینیمال هستند. اگر به خانه‌های مراکشی و وسایل و چیدمان آن‌ها علاقه دارید، این آینه‌ها بهترین پیشنهاد برای شما هستند.

  • آینه کنسول‌های معرق‌کاری شده

معرق‌کاری، یکی از هنرهای زیبای صنعت چوب است. هنری که در آن، تکه‌های بسیار کوچک چوب، از رنگ‌های مختلف در کنار هم چیده شده و طرح‌های دلفریبی را خلق می‌کنند. آینه کنسول‌هایی که با استفاده از این هنر زیبا ساخته شده‌اند، حس نوستالژی و سنتی بودن را در خانه شما زنده می‌کنند و به نوعی، اصالت ایرانی را به همراه دارند.

آینه کنسول‌های برنجی (برنزی)

با وجود این‌که استقبال از این آینه کنسول‌ها اندکی کم شده است، اما هنوز هم نمی‌توان منکر زیبایی آینه کنسول‌های برنزی شد. آینه‌هایی که سراسر طرح و نقش هستند و در دو رنگ طلایی و نقره‌ای در دسترس علاقمندان قرار گرفته‌اند. نکته بسیار مهم در مورد این آینه کنسول‌ها، امکان فروش کار کرده آن‌ها است. برای افرادی مقتصد مثل من نوعی، شاید مهم باشد که بتوانند جنسی را ریداری کنند که سال‌ها از آن استفاده کرده و در لحظه خسته شدن از آن و تعویضش، به پول تبدیلش کنند. درست مثل طلا، نقره یا فرش‌های دستبافت، شما می‌توانید آینه کنسول برنزی‌ان را هم به قیمت روز – بر اساس مبلغ واحد وزن برنز یا برنج – فروخته و جنس دیگیر به جای آن خریداری کنید. چیزی که در مورد آینه کنسول‌های چوبی محال ممکن است.

معجزه آینه کنسول در دکوراسیون داخلی منزل
برای دیدن انواع مبلمان و قیمت آن ها اینجا کلیک کنید.

آینه کنسول‌های استیل و آینه

آینه کنسول‌های استیل و آینه، جدیدترین نسل از آینه کنسول‌ها هستند. به نظر می‌رسد آینه کنوسل‌های جدید تناسب زیادی با سبک‌های مدرن دکوراسیون دارند. بسیاری از دختران جوان، سرویس جهیزیه خود را بر مبانی مبلمان استیل و تلفیقی از آینه و استیل انتخاب می‌کنند و از همین رو، آینه کنسول‌های استیل و آینه می‌توانند هم‌خوانی مناسبی با محیط اطراف داشته باشند. سبک‌های دکوراسیون اسکاندیناویایی، که چند سالی است به شدت مورد استقبال نسل جوان ایرانی واقع شده‌اند، خوراک این آینه کنسول‌ها هستند و شاید گزینه‌ای بهتر این این آینه‌ها برای چنین سبک‌هایی وجود نداشته باشد.

البته، این تنها رنگ‌های سیلور این قبیل آینه کنسول‌ها نیست که طرفدار دارد. رنگ‌های طلایی و رزگلد این کارها نیز طرفداران بیشماری دارند و به راحتی با سرویس مبلمان و سایر دکوریجات خانه ست می‌شوند.

ناگفته نماند که متریال‌های دیگری هم برای طراحی و ساخت آینه کنسول وجود دارند. موادی از قبیل پلی استرها یا ام‌دی‌اف‌ها، که کمتر مورد استقبال عموم قرار می‌گیرند. دلیل این عدم استقبال نیز این است که این قبیل آینه کنسول‌ها، علاوه بر این‌که زیبایی کنسول‌های ذکر شده را دارا نیستند، در عین حال با دوام نیز نسیتند و از این رو نمی‌توانند انتخاب چندان مناسبی برای شما باشند. هر چند که قیمت آن‌ها به مراتب پایین‌تر از بقیه است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *