ویژگی‌های یک میز جلو مبلی خوب و مناسب

 

ویژگی‌های یک میز جلو مبلی خوب و مناسب

 

میز جلو مبلی عسلی که با نام‌های میز جلو مبل و میز عسلی هم نامیده و شناخته می‌شود یک میز با ارتفاع کوتاه است که عموما برای قرار دادن وسایل و پذیرایی‌های ساده مثل میوه، شکلات و شیرینی (در قسمت جلو مبلمان) استفاده می‌شود. اهمیت میز جلو مبلی در دو موضوع سهولت استفاده و زیبایی ظاهری آن است چرا که بخش قابل توجهی از جلوه مبلمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در برخی از سرویس‌ها مثل مبل‌های کلاسیک و مبل استیل معمولا میزهای جلو مبلی توسط طراح و هماهنگ با سرویس تولید شده و بخش جدانشدنی از سرویس محسوب می‌شوند مگر این که مشتری تصمیم بگیرد میز جلو مبل متفاوت یا میزهای اضافه‌تر داشته باشد.

در سایر سرویس‌ها مثل انواع مبلمان مدرن، مبل‌ راحتی و مبل‌های تخت‌خواب‌شو میزهای جلو مبلی به همراه سرویس یا جدا از سرویس عرضه می‌شود. این گروه از میزهای جلومبلی دارای تنوع بالاتری است و قدرت انتخاب بیشتری برای آنها وجود دارد.

ابعاد مناسب یک میز جلو مبلی عسلی

میزهای جلو مبلی معمولا در دو اندازه بزرگ و کوچک تولید و عرضه می‌شوند. میزهای بزرگ معمولا در جلو کاناپه و میزهای کوچک بیشتر در کنار مبل‌های یک نفره قرار می‌گیرند. البته این شیوه چیدمان صرفا بر اساس پراستفاده بودن ذکر شده و یک الزام نیست. میز جلو مبلی عسلی اصلی به لحاظ این که بیشتر در جلو کاناپه دونفره یا سه‌نفره قرار می‌گیرد بایست حداقل دوسوم فضای جلو کاناپه طول داشته باشد تا دسترسی دو یا سه نفر نشسته روی کاناپه به میز آسان باشد. عرض میز هم معمولا به طول و طرح میز بستگی دارد. فضاهای کوچک و دنج استفاده از مبلمان در زاویه (به صورت ال) را افزایش داده است به همین دلیل میزهای جلو مبل مربعی مورد توجه این تیپ از چیدمان قرار گرفته و زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

میزهای جلو مبلی معمولا به صورت مستطیل، بیضی، مربع و گرد تولید می‌شوند. انتخاب شکل و رنگ  میز نیز بسته به طرح و رنگ مبل، نوع چیدمان منزل و سلیقه شخصی متفاوت است. در انتخاب یک میز جلو مبل مناسب باید به موضوعات کارایی، کیفیت و زیبایی به‌صورت همزمان توجه داشت. یک میز زیبا که به آسانی قابل استفاده نباشد تنها پرکننده فضاست و میزی که فقط نیاز به میز را هماهنگی و زیبایی برطرف کند، منزل شما ناهماهنگ و نازیبا جلوه خواهد داد.

کارشناسان طراحی داخلی توصیه می‌کنند میز‌های بیضی و گرد برای فضاهای نسبتا بزرگ مورد استفاده قرار گیرد. با توجه به این که میزهای جلو مبلی معمولا برای وسایل ثابتی مثل مجله و کتاب، جعبه دستمال، وسایل تزئینی کوچک و موارد مشابه مورد استفاده قرار می‌گیرد، از میزی استفاده کنید که  به نسبت ابعاد گنجایش وسایل ضروری شما را داشته باشد. این تناسب در مورد رنگ هم مصداق دارد. بهتر است رنگی را انتخاب کنید که در درجه اول با مبلمان هماهنگ باشد تا سایر وسایل مورد استفاده در منزل مثل فرش یا پرده.

در میان اشکال و طرح‌های میزهای موجود در بازار ایران، میزهای مستطیل شکل با گوشه‌های نسبتا کم زاویه یا کمی گرد، همچنین رنگ قهوه‌ای با ته مایه گردویی یا فندوقی بیشترین طرفدار را دارد. طرح‌های مدرن نیز مدتی است که طرفداران خاص خود را دارد. طرح‌های مدرن میز جلو مبلی مثل طرح‌های پنج ضلعی و غیره عموم سفارشی‌ ساز هستند و کمتر به‌صورت آماده در بازار وجود دارند. میزهای جلو مبلی مربع شکل برای چیدمان‌های خطی و کاناپه‌های بزرگ سه‌نفره ممکن است زیاد مناسب نباشد چرا که دسترسی کسانی که در طرفین نشسته‌اند به میز سخت می‌شود و نیاز به خم شدن زیاد دارند. تقریبا اکثر مبل‌های راحتی و پذیرایی از ارتفاع استانداری برخوردار هستند اما برخی از مدل‌های مدرن میز جلو مبلی دارای ارتفاع کمی نسبت به مدل‌های دیگر است که این موضوع هم در هنگام خرید مبل بایست مدنظر قرار گیرد.

انواع میزهای جلو مبلی به لحاظ سبک طراحی

به طور کلی می‌توان میز‌های جلو مبلی را به دو دسته کلاسیک و مدرن تقسیم‌بندی کرد. میزهای کلاسیک با تبعیت از طرح مبلمان منبت‌کاری شده هم دارند. ست کردن میز جلو مبلی کلاسیک با مبلمان مدرن خصوصا راحتی‌ها زیاد متداول نیست چون نتیجه دارای هارمونی و هماهنگی لازم نخواهد بود و همین‌طور بالعکس، قرار دادن میز ساده با طرح‌های مدرن مقابل مبل کلاسیک تمام اصالت و زیبایی مبل کلاسیک را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. میزهای جلو مبلی به لحاظ متریال ساخت تنوع بیشتری نسبت به مبلمان دارند. میزهای چوبی در ردیف اولین‌ها بوده‌ و هستند اما امروز انواع میزهای چوبی، شیشه‌ای، فلزی و حتی پارچه‌ای وجود دارد. در طرح‌های مدرن معمولا ترکیب‌های بیشتری انجام می‌شود اما میزهای مبلی کلاسیک عمدتا با یک نوع متریال ( که غالبا چوب است) ساخته می‌شوند.

عوامل تعیین کننده میزهای جلومبلی عسلی

تعداد میزها، نوع متریال استفاده شده، کیفیت تولید و نوع طرح مهترین عوامل تعیین کننده در قیمت میزهای جلو مبلی است. معمولا این میزها در ترکیب‌های سه‌تایی (یک عدد بزرگ و دو عدد کوچک) عرضه می‌شوند. اما برخی از ترکیب‌ها هم سه‌تایی در سه اندازه و شامل بزرگ، متوسط و کوچک است. در مجموع تعداد میزها و ابعاد آنها اولین فاکتور تعیین کننده در قیمت نهایی است دومین عامل نوع مواد استفاده شده و طرح ساخت است. میزهای منبت و دارای طرح‌های پیچده‌ یا طرح‌های ترکیبی قیمت بالاتری دارند. مدل‌های پرطرفدار میز در بازار توسط شرکت‌ها و کارگاههای زیادی با کیفیت‌های مختلف تولید می‌شوند که علیرغم این که به ظاهر شبیه یکدیگر هستند کیفیت ساخت و طبیعتا قیمت متفاوتی نسبت به هم دارند و این موضوع هم باید مورد توجه قرار گیرد.

 

منبع : آی تی مبل

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *