چیدمان مبل سلطنتی و راحتی باهم – بخش دوم

چیدمان مبل سلطنتی و راحتی باهم – بخش دوم

چیدمان مبل سلطنتی و راحتی باهم - بخش دوم

چیدمان مبلمان راحتی

یکی از بهترین مبلمان‌هایی که هم در فضای کوچک و هم در فضای بزرگ کاربرد دارد «مبلمان راحتی» است. هدف از چیدن مبلمان راحتی ایجاد صمیمیت بیشتر در میان افراد است به همین علت نباید فاصله آن‌ها از یکدیگر زیاد باشد. این مبلمان را می‌توان به‌صورت نامتقارن و غیررسمی یا متقارن و رسمی چید. در این چیدمان ترجیحاً از وسایل تزیینی، کم‌تر استفاده کنید.

نحوه چیدمان مبل سلطنتی و راحتی باهم

اگر فضای اتاق نشیمن شما به اندازه کافی بزرگ است می‌توانید مبلمان سلطنتی و راحتی را در کنار یکدیگر بچینید. در این روش باید در نقطه کانونی اتاق که معمولاً تلویزیون یا شومینه قرار دارد یک دست مبلمان راحتی بچینید و مبلمان سلطنتی را در بخش دیگر فضا قرار دهید. حتماً دقت کنید که مبلمان راحتی بیش‌ازحد به تلویزیون یا شومینه نزدیک نباشد و فاصله استاندارد میان آن‌ها رعایت شود. این مبلمان معمولاً نزدیک به آشپزخانه چیده می‌شوند و یک فضای خصوصی را برای صحبت فراهم می‌کنند. شما می‌توانید این دو مبلمان را پشت‌به‌پشت هم قرار دهید تا با این کار یک فضای غیررسمی و رسمی ایجاد کنید. از چیدن اکسسوری در فضای اتاق نشیمن غافل نشوید زیرا زیبایی محیط شما را دو چندان می‌کند. در ادامه چند نمونه از چیدمان مبل راحتی و سلطنتی باهم را بررسی خواهیم کرد.

چیدمان دایره‌ای شکل

اگر دوست دارید با چیدمان مبلمان منزلتان یک فضای مناسب برای دورهمی‌ها و گفت‌وگوها ایجاد کنید پیشنهاد ما به شما چیدمان به‌صورت گرد است. برای این چیدمان باید نقطه کانونی اتاقتان را پیدا کنید و مبلمان سلطنتی را به شکل دایره‌ای بچینید. برای چیدمان ست راحتی هم می‌توانید از شکل گرد یا هر شکل دیگر هندسی استفاده کنید.

چیدمان خطی شکل

اگر سالن شما مستطیلی شکل است شیوه چیدمان مبلمانتان کمی متفاوت‌تر خواهد بود زیرا این فضا کمی غیراصولی است. در این خانه می‌توانید مبلمان راحتی را در گوشه‌ترین نقطه قرار دهید و مبلمان سلطنتی را در مجاورت آن به شکل خطی بچینید.

چیدمان تلفیقی

اگر شما هم جز افرادی هستید که دوست دارند چیدمان فضای منزلشان بدون هیچ قاعده و قانونی باشد، می‌توانید مبلمان سلطنتی و راحتی خود را بدون رعایت هر اصلی به‌صورت تلفیقی بچینید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *