۴ راز موفقیت دکوراسیون خانه کوچک

۴ راز موفقیت دکوراسیون خانه کوچک واقعا کارآمد

 ۴ راز موفقیت دکوراسیون خانه کوچک واقعا کارآمد - وبسایت رابو

این روزها به دلیل مسائل اقتصادی اکثر افراد خانه های کوچک خریداری می کنند و در بسیاری موارد کمبودجا در خانه های کوچک سبب می شود افراد همچنان در تلاش برای داشتن خانه ای بزرگ و دلبازتر باشند. در صورتی که داشتن اطلاعاتی از چیدمان و دکوراسیون می تواند به طراحی دکوراسیون خانه کوچک با مساحت کم کمک کند و بسیاری از مشکلات را مرتفع. افراد در طراحی و دکوراسیون خانه های کوچک باید به این نکته توجه کنند که نهایت استفاده را از فضا ببرند و با دقت آن را تزیین کنند. تزیین یک خانه کوچک کار سختی نیست با این حال، چند نکته منحصر به فرد وجود دارد که باید به خاطر سپرد و رعایت کرد تا یک دکوراسیون زیبا داشته باشید. در این مطلب ما برای استفاده بهتر از فضا به آن نکات پرداخته ایم، با ما همراه باشید.

 ۴ راز موفقیت دکوراسیون خانه کوچک واقعا کارآمد - وبسایت رابو

در طراحی خانه کوچک عملکرد را در اولویت قرار دهید

در یک خانه کوچک، فضای کمی برای مانور وجود دارد به همین دلیل داشتن وسایل زیاد در آن مساحت کم، می تواند منجر به به هم ریختگی سریع فضا شود و ریسک از بین رفتن ایده طراحی شما در میان آن همه شلوغی وجود دارد. در نتیجه باید با توجه به تعداد افرادی که از آن فضا استفاده می کنند و اولویت قرار دادن عملکرد فضا، طراحی خود را شروع کنید. وقتی می گوییم عملکرد را در اولویت قرار دهید، منظور این است که در هر فضا مبلمان مخصوص خود را قرا دهید. در حالی که هر فضایی به لمس زیبایی نیاز دارد بنابراین قبل از هر اقدامی باید مبلمان ها را سر جای خود قرار دهید. در یک طراحی ایده آل، عملکرد هر منطقه مشخص و متمایز از سایر فضا ها است و تنها با یک نگاه مشخص خواهد شد آن فضا چه کاربری دارد. برای مثال، به تصاویر بالا نگاه کنید. توجه کنید که چگونه هر عنصر در جای خود قرار داده شده‌ است. به لطف مبلمان و نشانه های بصری جهت دار، به وضوح می توان به این نکته اشاره کرد که قرار است این فضا یک منطقه کاری و از فضای اصلی زندگی مجزا باشد.

 ۴ راز موفقیت دکوراسیون خانه کوچک واقعا کارآمد - وبسایت رابو  ۴ راز موفقیت دکوراسیون خانه کوچک واقعا کارآمد - وبسایت رابو

ایجاد فضا هایی ذخیره سازی خلاقانه در طراحی دکوراسیون خانه کوچک

بزرگترین چالش هنگام دکوراسیون یک خانه کوچک ایجاد فضای ذخیره و نگهداری وسایل است. معمولا باید برای همه وسایل و لوازمی نظیر لباس ها در خانه جدید هم جایی پیدا کنید. همین دلیل گزینه‌ های ذخیره ‌سازی استاندارد مانند کمد ها و کابینت‌ ها قطعاً ضروری خواهند بود؛ اما در چیدمان و دکوراسیون خانه ای با مساحت کم شما باید کمی خلاقیت به خرج دهید و با ایده های جدید آنها را در فضاهای غیرمعمول بگنجانید که بهترین استفاده را از فضای کم کرده باشید. برای انجام این کار هر سانتی متر از فضای خانه کوچک خود را به عنوان فضایی برای ذخیره سازی وسایل اضافی در نظر داشته باشید. خود را به چالش بکشید و فکر کنید، گاهی اوقات ممکن است تنها به یک پاف عثمانی با فضای ذخیره احتیاج داشته باشید و گاهی اوقات هم نیاز است که یک قفسه چند طبقه به فضای اتاق اضافه کنید. به گوشه و کنارها نگاه کنید، زیر تخت، کنج اتاق، بالای در، هر فضای بدون استفاده ای می تواند تبدیل به فضایی برای ذخیره سازی و نگه داری وسایل شود. شما مجبور نیستید از تمام ایده‌ های خود استفاده کنید اما مطمئن باشید با اضافه کردن هر قابلیت به فضای اتاق از فضا لذت خواهید برد و خوشحال خواهید شد.

 ۴ راز موفقیت دکوراسیون خانه کوچک واقعا کارآمد - وبسایت رابو

در طراحی خانه کوچک استفاده از عناصری را که دارای دو کاربرد هستند، فراموش نکنید

معمولا زمانی که به فکر خرید خانه هایی با مساحت کم هستید حتما به این فکر کرده اید تنها تعداد محدودی از عناصر و مبلمان را می توانید در یک خانه کوچک استفاده کنید. در نتیجه به فکر خرید مبلمان جایگزین با چند کاربرد افتاده اید که باید آنها را به دقت انتخاب کنید. در اینجا، شما باید بر روی مبلمانی تمرکز کنید دارای ارزش بالایی باشد؛ در هنگام خرید دو سؤال را در نظر بگیرید آیا ارزش عملکردی دارد؟ و یا آیا ارزش زیبایی شناسی دارد؟ یا هر دو عملکرد را داراست؟ در حالت ایده آل، هنگام طراحی خانه ای کوچک، هر قطعه ای که به دکوراسیون خانه اضافه می کنید هم دارای ظاهری زیبا و هم دارای عملکرد باید باشد. برای این کار باید کمی جسورانه باشید. برای اینکه خانه دلگیر نباشد رنگ اصلی را روشن انتخاب کنید و در سایر اجزا از عناصری استفاده کنید که دارای رنگ‌، الگو و بافت هستند.

 ۴ راز موفقیت دکوراسیون خانه کوچک واقعا کارآمد - وبسایت رابو

در طراحی خانه های نقلی لوازم جانبی را فراموش نکنید

در نهایت، به خودتان زمان بدهید و خانه را به مرور تکمیل کنید. البته حتما می دانید که در خانه کوچک باید عناصر تزیینی مرسوم را که همیشه دارای فضایی در دکوراسیون خانه بوده اند، کاملا فراموش کنید. با این حال، ما اینجا هستیم تا به شما یادآوری کنیم که لوازم جانبی و تزیینی به هر حال مهمند و در تکمیل چیدمان خانه به شما کمک می کنند. در نهایت شما با سلیقه خود فضا را چیدمان می کنید و شخصیت خود را به فضا تزریق خواهید کرد و از بودن در آن خانه لذت می برید. از اضافه کردن عناصر دکوری که فقط ارزش زیبایی شناختی به فضا می بخشند، نترسید. دکوراسیون جذاب شما می تواند شامل فرش‌ ها، کوسن های رنگی و شال مبل، آثار هنری بر روی دیوارها و شومینه، آینه ها، ظروف و شمع برای تزیین میز پذیرایی، قاب عکس و گل و گلدان باشند. البته اگر با دقت و تمرکز روی جزئیاتی نظیر رنگ و طرح انتخاب و چیدمان شوند و فضا را بیش از حد شلوغ نشان ندهند. مثل تصویر بالا که رنگ سفید در همه عناصر تزیینی غالب است و با وجود عناصر پرتعداد فضا به هم ریخته و تنگ نیست.

منبع : خوگر نیوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *