تأثیر پرده‌ها بر فضای خانه

تأثیر پرده‌ها بر فضای خانه

در انتخاب پرده چه چیزهایی را باید درنظر بگیریم تا خانه بزرگ‌تر و زیباتر به‌نظر برسد؟

پرده‌ها یکی از ضروری‌ترین لوازم در همه‌ی خانه‌ها هستند. پرده‌ها نه‌تنها اکسسوری (لوازم جانبی) هستند که از فضای خصوصی ما محافظت می‌کنند، بلکه عملکردهای دیگری نیز دارند؛ پرده‌های منزل ما وظیفه دارند فضا را در مقابل تابش نورخورشید محافظت کنند و مکمل زیبایی دکوراسیون خانه‌های ما هستند.

تأثیر پرده‌ها بر فضای خانه - وبسایت مبل رابو

فرقی نمی‌کند مبلمان یک اتاق نشیمن چقدر لوکس یا پر زرق‌وبرق باشند؛ با پرده‌هایی شل و ناسازگار با دکوراسیون خانه، جلوه‌ی زیبای آن‌ها از بین می رود و تمام توجه‌ها به پرده‌های نامرتب و نامناسب جلب می‌شوند. اگرچه پرده‌ها درواقع به‌عنوان یک نقش جانبی در دکوراسیون دیده می‌شوند، اما در انتخاب آن‌ها باید بسیار مراقب باشید.

در ادامه، راهنمایی‌های مفید و کاربردی برای کسانی که می‌خواهند پرده‌های خانه خود را تغییر دهند ارائه داده‌ایم.

کیفیت پرده‌ی منزل شما را جنس پارچه‌ی آن تعیین می‌کند. بنابراین، این جنس پارچه است که مشخص خواهد کرد پرده‌ی منزل شما چه‌مدت زمان قابل استفاده است، و با چندبار شست‌وشو ظاهر آن تغییر می‌کند یا خیر؟

 اگر پارچه‌ی پرده‌ی شما خیلی ضخیم و سنگین باش، درهنگام آویزان کردن به‌دلیل سنگینی؛ به‌سمت پایین کشیده شده و با حالتی شل و نامرتب آویزان می‌شود. اگرهم پرده ای بسیار سبک و نازک انتخاب کنید، این‌بارهم به‌صورت مرتب و لخت به سمت پایین آویزان نمی‌شود.

– در انتخاب رنگ باید به دکوراسیون اتاق خود توجه داشته باشید؛ در اتاق‌هایی که نورگیر هستند، پرده‌هایی نازک و به‌رنگ روشن را ترجیح ندهید.

جدا ازاین، شما باید پرده‌هایی را انتخاب کنید که با رنگ مبلمان شما سازگار باشد، البته با تناژها مختلف. انتخاب پرده‌هایی هم‌رنگ مبل یا دیوار شما، محیطی خسته‌کننده و دل‌گیر ایجاد می کند.

در آخرو مهم‌تر از همه، هنگام اندازه‌گیری پرده‌ی منزل خود؛ ابتدا تصمیم بگیرید که نصب پرده را از کجا شروع کنید.

طراحان حرفه‌ای، اغلب پرده را بین 20-15 سانتی‌متر بالای پنجره آویزان میکنند. اگرچه معمولاً در کشور ما مردم پرده‌ها را از سقف تا کف آویزان می‌کنند، اما در واقع هرازگاهی فضایی خفه ایجاد می‌کند.

اگر می‌خواهید یک نمایی مدرن ایجاد کنید؛ باید ارتفاع پرده‌ی منزلتان را یک یا دو سانتی‌متر بالاتر از سطح زمین کوتاه کنید.

امیدوارم که مطالب فوق تا حدودی شما را در انتخاب  پرده مناسب راهنمایی کرده باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *