تفاوت مبل استیل و راحتی در چیست ؟

تفاوت مبل استیل و راحتی

تفاوت مبل استیل و راحتی

اولین سؤالی که در هنگام خرید مبل ممکن است برای هر کس پیش آید این است که تفاوت مبل استیل و راحتی در چیست ؟ شما باید بدانید که چه مبلی برای شما مناسب تر می باشد و هم چنین برای چه کاری می خواهید از آن بهره بگیرید زیرا که هر کدام کارایی مخصوص خود را دارند و در قسمت های به خصوصی از منزل مورد استفاده قرار می گیرند هم چنین مبل های راحتی نیز از کارایی به خصوصی برخوردارند و در قسمت های مخصوص خود در منزل مورد استفاده قرار می گیرند. اگر شما قصد خرید مبل حال چه به صورت اینترنتی و یا از بازار مبل را دارید پس با ما همراه باشید تا در این مطلب شما را با تفاوت کارایی دو مبل استیل و راحتی آشنا کنیم و هم چنین برای شما بگوییم که باید از آن ها در کجای منزل استفاده نمایید.

تفاوت های اساسی مبل استیل و راحتی

تفاوت مبل استیل و راحتی زیاد است از این رو در این مطلب سعی کرده ایم که مهم ‌ترین تفاوت های این دو را برای شما شرح دهیم. تفاوت های عمده مبلمان استیل و مبلمان راحتی در موارد زیر قابل مشاهده است.

  • طراحی و ساخت
  • مواد استفاده شده برای ساخت
  • قیمت
  • اندازه و تعداد

تفاوت مبل استیل و راحتی

تفاوت مبل استیل و راحتی از نظر طراحی و ساخت

یکی از جنبه های مهم در این زمینه تفاوت مبل استیل و راحتی از نظر طراحی است، همان طور که خودتان نیز مطلع هستید نام دیگر مبل های استیل، مبلمان سلطنتی می باشد برای همین در زمان ساخت ان توجه ویژه ای به تجملاتی و تشریفاتی و لوکس و شکیل بودن ان می شود. این نوع مبل در مقایسه با سایر مبلمان از زرق و برق وِیژه ای برخوردار است و برای دکوراسیون منزل برای سبک های سلطنتی و کلاسیک جز بهترین ها به شمار می آید.

در مقابل مبل راحتی در کمال سادگی و بی آلایشی و از همه بارز تر به صورت مدرن طراحی و ساخته می شوند و برای دکوراسیون منزل به صورت سبک مدرن، بهترین گزینه به شمار می آیند.

تفاوت مبل استیل و راحتی از نظر کارایی نیز هست، هر یک از این مبل ها ویژگی های خاص خود را دارا می باشند و این شما هستید که با توجه به سلیقه و فضایی که می خواهید از آن ها در ان جا استفاده کنید، یکی از این دو سبک را بر می گزینید.

استفاده از مبل های استیل

اگر شما قصد خرید مبل استیل جدید را دارید باید بدانید که به طور معمول از این مبلها در مکان های رسمی مانند پذیرایی منازل استفاده می کنند. شما می توانید از آنها در اتاق هایی که به لحاظ اندازه بزرگ می باشند، استفاده کنید. مطمئن باشید که بهترین و ایده آل ترین انتخاب برای چیدمان یک پذیرایی لوکس بلاشک مبلمان استیل می باشد زیرا از شکوه و جلال و هیبت به خصوصی برخوردار می باشد و می تواند چشم همگان را به خود جذب نماید و می تواند در هر چه زیباتر، لوکس تر و شکیل تر شدن منزل به شما کمک کند. اگر در کنار استفاده از این نوع مبل که بسیار تشریفاتی و تجملاتی و لوکس و شکیل می باشد از یک دکوراسیون سلطنتی نیز برخوردار باشید می تواند پذیرایی شما را به یک مکان محشر تبدیل کند جوری که هیچ کس هم چنین فضایی را تا حالا به چشم خود ندیده باشد و غرق در تماشای ان شود. با این کار شما یک فضای منحصر به فرد، بی نظیر، لوکس و شکیل را فراهم ساخته اید تا خود را به همگان اثبات نمایید.

تفاوت مبل استیل و راحتی

استفاده از مبل های راحتی

اگر شما می خواهید که دکوراسیون منزلتان به صورت مدرن باشد، بهترین گزینه برای شما مبلمان راحتی می باشد. یقیناً ایجاد کردن فضایی با سبک مدرن که به صورت به روز ترین دکوراسیون مدرن دنیا باشد، تنها با استفاده از این نوع مبل امکان پذیر می باشد. در ایجاد سبک مدرن ان قدر دست شما باز است که به راحتی می توانید با گلچین کردن از یک دست مبل راحتی کامل، یک فضای زیبا را فراهم سازید و اگر در کنار استفاده از مبل های راحتی شما بتوانید یک دکوراسیون مدرن را در منزلتان برقرار کنید یعنی این که از چندین گلدان کوچک و بزرگ با گیاه های طبیعی بهره بگیرید و از یک قاب عکس ساده استفاده کنید و هم چنین از یک اباژور با ارتفاع بلند استفاده کنید بلا شک دکوراسیون منزل شما کاملاً به یک سبک مدرنیزه تبدیل خواهد شد. به طور معمول از مبل راحتی بیشتر در فضا های صمیمانه، دوستانه و خودمانی تر و عموماً در اتاق های نشیمن خانواده مورد استفاده قرار گرفته می شود. این مبلمان به گونه ای طراحی شده اند تا شرایط کامل و مناسب برای استراحت شما را فراهم سازند و شما بتوانید از آن ها در کمال آرامش استفاده کنید.

تفاوت مبل استیل و راحتی از نظر مواد مورد استفاده

موادی که برای ساخت مبل های استیل و مبل های راحتی مورد استفاده قرار می گیرد با یکدیگر متفاوت هستند برای همین در این مطلب به چند نمونه آن ها اشاره می کنیم.

مواد استفاده شده برای ساخت مبل استیل

در ساخت این نوع مبل بیشتر از کنف و پارچه های گران قیمت و مرغوب و درجه یک بهره می گیرند. لازم است که بگویم که این جمله به این معنی نیست که در ساخت سایر مبلمان از پارچه های بی کیفیت و نامرغوب و ارزان قیمت استفاده می شود، یعنی این که استفاده از این پارچه ها در این مبلمان بیشتر جنبه لوکس و شکیلی را به آن می دهد. در ساخت این نوع مبلمان بیشتر از پارچه های طرح دار با رنگ های لوکس مانند طلایی و … استفاده می کنند و هم چنین در رنگ آمیزی پایه ها و دسته های آن از رنگ های لوکس مانند طلایی، بژ و … بهره می گیرند. از مهم تر این که نوع چوبی که در ساخت مبل استیل مورد استفاده قرار می گیرد آن قدر با کیفیت، مرغوب و درجه یک می باشد که در هنگام منبت کاری بر روی ان به هیچ عنوان آسیب نمی بیند.

مواد استفاده شده برای ساخت مبل های راحتی

این دسته از مبلمان همان طور که از نامشان پیداست به گونه ای طراحی می شوند که راحتی کامل را برای کاربر فراهم نماید. برای همین اصلی ترین مواد استفاده شده در ساخت ان که درصد عظیمی از مواد مورد استفاده در ساخت مبل راحتی را به خود اختصاص می دهد، پارچه مبل راحتی می باشد. به خاطر همین که از پارچه زیادی در ساخت این مبل استفاده می شود پس باید از کیفیت و مرغوبیت پارچه مورد استفاده در ساخت مبل راحتی اطمینان حاصل نمایید. بدون شک اگر قصد شما از خرید مبلمان به خاطر استراحت بر روی ان است و یا این که زمانی که از تماشای تلویزیون لذت می برید بر روی ان لم دهید، این نوع مبل بهترین انتخاب برای اتاق های نشیمن شما می باشند. اگر شما از آن دسته مردمانی هستید که از فضای نا کافی منزل خود رنج می برید و خواهان خرید مبلمان هستید و یا به طور کلی اگر شما از آن دسته مردمانی هستید که در آپارتمان های نقلی و کوچک امروزی زندگی می کنید اما دوست دارید که از مبلمان در منازلتان بهره بگیرید، یقیناً مبلمان راحتی می توانند بهترین گزینه برای منزل شما باشند زیرا همان طور هم که در قبل گفتم استفاده از مبل های استیل نیازمند فضا های بزرگ است و عملاً استفاده از آن در خانه های کوچک و نقلی امروزی غیر ممکن می باشد. اگر شما از آن دسته آدم هایی هستید که راحتی خود را بر همه چیز ترجیح می دهید حتی بر رسمی بودن دکوراسیون منزلتان، بدون درنگ توصیه من به شما استفاده از مبل راحتی می باشد زیرا شما با استفاده از این مبلمان می توانید در کمال آرامش استراحت کنید.

تفاوت مبل استیل و راحتی از نظر قیمت

با قاطعیت کامل نمی توان گفت که مبل های راحتی به علت استفاده از مواد ساده تر به نسبت مبل های استیل از قیمت کمتری برخوردارند زیرا ممکن است که مبل هایی از این نوع وجود داشته باشد که در ساخت ان از مواد با کیفیت و مرغوب و درجه یکی استفاده شده باشد و به همین خاطر قیمت ان از مبل های استیل بیشتر باشد؛ اما به طور معمول و کلی بخواهیم به بازار فروش مبلمان نگاه کنیم متوجه می شویم که قیمت مبل های راحتی به نسبت مبل های استیل مناسب تر و ارزان تر و از همه مهم تر مقرون به صرفه تر می باشد. مبل های استیل به جهت ان که بر روی ان ها از طراحی و منبت کاری های ویژه ای استفاده می کنند به مراتب از مبل های راحتی گران تر بوده و مشتری مجبور است که هزینه بیشتری را برای خرید ان صرف نماید، یکی از انواع مبلمان استیل که از نظر قیمت بسیار بصرفه است مبل استیل ملایر میباشد .

تفاوت مبل استیل و راحتی از نظر تعداد ست

معمولاً مبل های استیل به صورت ست نه نفره به فروش می رسند و ست نفره مرسوم ان شامل یک کاناپه سه نفره، چهار مبل تکی و دو عدد صندلی میزبان می باشد و هم چنین معمولاً مبل های راحتی به صورت ست هفت نفره به فروش می رسند.

نا گفته نماند شما می توانید به صورت سفارشی و ویژه مبلمان استیل و مبلمان راحتی خود را خریداری کنید یعنی این که تعداد ست های آن ها را کم و زیاد کنید و آن مدلی را که مد نظر خودتان است را خریداری کنید.

تفاوت مبل استیل و راحتی از نظر نوع استفاده 

هر یک از مبل های استیل و مبل های راحتی ویژگی خاص و منحصر به فرد خود را دارند و همین تفاوت ویژگی های آن ها می باشد که باعث می شود، محل استفاده از آن ها مشخص شود. استفاده از مبل های استیل برای زمان طولانی مدت واقعاً غیر قابل استفاده است و برای همین است که از آن ها در پذیرایی منزل و به منظور میزبانی از مهمانان استفاده می شود و جنبه رسمی دارد تا راحتی. در مقابل از مبل های نوع راحتی برای فضا های دوستانه و صمیمی و خودمانی استفاده می شود و شما می توانید از آن ها در اتاق نشیمن بهره بگیرید و بر روی آن آسوده لم دهید. همان طور که نمی شود از مبل های استیل برای مدت طولانی استفاده کرد و بر روی ان استراحت کرد، به طور معمول و مرسوم نیز نمی توان از مبل های راحتی برای مجالس رسمی استفاده کرد گرچه مورد دوم یعنی استفاده از این نوع مبل برای مجالس رسمی تا حدودی امکان پذیر است اما مورد اول یعنی استفاده از مبلمان استیل برای استراحت واقعاً غیر قابل تحمل است.

معمولاً برای چه خانه هایی مبلمان استیل مناسب ترند و برای چه خانه هایی مبلمان راحتی؟

مبل های استیل به دلیل ان که به نسبت مبل های راحتی از اندازه بزرگ تری برخوردار می باشند برای همین برای خانه هایی که از فضای بزرگ تری برخوردار می باشند مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از مبل های استیل برای منازلی که از چندین بخش تشکیل شده است مناسب تر است؛ یعنی منازلی که دارای اتاق خواب، اتاق پذیرایی، اتاق نشیمن و … باشد و شما در هر یک از این اتاق ها مبلمان مخصوص خود را استفاده کنید و از مبلمان استیل در بخش پذیرایی ان بهره بگیرید اما اگر منزل شما مانند منازل امروزی که از یک اتاق خواب و یک هال تشکیل شده است استفاده از مبل های استیل کار بسیار اشتباهی می باشد. همان طور که در قبل هم گفتم به لحاظ اندازه و ارتفاع مبل های استیل از مبل های راحتی، بزرگ تر می باشند برای همین استفاده از آن ها در خانه هایی که از ارتفاع و اندازه کتری برخوردارند کمتر توصیه می شود، در عوض شما می توانید با بهره گیری از مبلمان راحتی که از ارتفاع کمتری برخوردارند، باعث شوید که سقف منزلتان بزرگ تر به نظر آید و از طرفی منزل شما از لحاظ اندازه و متراژ بزرگ تر به نظر برسد.

با توجه به موارد گفته شده درباره تفاوت مبل استیل و راحتی حالا شما خودتان مختارید با توجه به تمامی این مطالبی که در بالا مطرح شد، مبلمان مورد نظر خود را تهیه کنید و این شما هستید که ترجیح می دهید کدام یک مناسب ترند .

منبع: ملایر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *