خصوصیات و تأثیرات رنگ‌ها

خصوصیات و تأثیرات رنگ‌هاخصوصیات و تأثیرات رنگ‌ها

خصوصیات و تأثیرات رنگ‌ها

 رنگ‌ها در هر جایی از زندگی و محیط تأثیراتی به‌همراه دارند. طی تحقیقات علمی چند دهه‌ی اخیر، تشخیص داده شده است که رنگ‌ها بر روانشناسی افراد تأثیر می‌گذارند. به عنوان مثال، وقتی که شما در قرار اولتان لباسی به رنگ زرد می‌پوشید، احساس صمیمیت و دلگرمی به شخص مقابل منتقل می‌کنید و یا اگر با یک ژاکت قهوه‌ای به یک مصاحبه‌‌ی کاری می‌روید، باعث می‌شود احساس ناامنی کنید.

رنگ قرمز، نشانه‌ی جوانی و روحیه‌ی جاه‌طلبانه است، و رنگ‌هایی با تُن خاکستری نشانه‌ی رسمیت‌گرایی هستند. پس فراموش نکنید، قبل از رفتن به جلسلت مهم، چه شخصی باشد، چه کاری فرقی نمی‌کند, یا هنگام طراحی فضاهای شخصی خود، به معنای رنگ‌ها توجه کنید.

به عنوان مثال، در چیدمان خانه؛ انتخاب رنگ اشتباه، ممکن است پیام اشتباهی را به شخص مهمان منتقل کند. به همین دلیل باید با معانی رنگ‌ها آشنا باشید.
خصوصیات و تأثیرات رنگ‌ها

در این مقاله سعی داریم شما را با خصوصیات رنگ‌ها آشنا کنیم، تا به‌راحتی بتوانید محیط زندگی خود را طوری طراحی کنید که، از آن لذت کافی را ببرید.در ادامه با همراه باشید :

رنگ قرمز

رنگ قرمز، جزء رنگ‌های اصلی می‌باشد و به رنگ جوانی معروف است.

تا حالا دقت کرده‌اید، که چرا برندهایی مانند؛ Puma, Nike, Levi’s و … در آرم‌های خود از رنگ قرمز استفاده کرده‌اند؟ چون این رنگ همیشه مورد توجه جوانان بوده است.

رنگ قرمز، رنگی است که در طبیعت قابل توجه، و در هماهنگی با مابقی رنگ‌ها به‌ راحتی خوی می‌گیرد.
خصوصیات و تأثیرات رنگ‌ها

رنگ سبز

رنگ سبز، نماد طبیعت و سرزندگی است، و اعتماد به‌نفس می‌بخشد. رنگ سبز برای اتاق خواب، انتخابی متفکرانه است، زیرا بسیار آرامش‌بخش می‌باشد. از نظر علمی و پزشکی، مشخص شده است که افراد در طبیعت، یا حتی محیط‌هایی که رنگ سبز در چیدمان آن‌ها به‌کار رفته است، از درد معده‌ی کمتری رنج می‌برند.

بنابراین، می‌توانید از این رنگ در پارچه‌ی صندلی‌های میز ناهارخوری خود، استفاده کنید.
خصوصیات و تأثیرات رنگ‌ها

رنگ سیاه

رنگ سیاه نمایانگر قدرت، اراده و اشتیاق است. معمولاً بسیاری از ما رنگ سیاه را نشانه‌ی عزا و ناراحتی می‌دانیم، در حالی که در ژاپن این رنگ نماد شادی است.

این تفکرات که استفاده از رنگ سیاه در چیدمان محیط، فضایی خفه و افسرده ایجاد می کند را دور بریزید. نه تنها این تفکر غلط است بلکه انتخاب رنگ سیاه در دکوراسیون و مبلمان اتاق کار، بر هر رنگ دیگری ارجحیت دارد. “آلبرت انیشتین فیزیکدان بزرگ آلمانی” در یک اتاق سیاه و تاریک، حتی بدون تابش نور خورشید تمرکز می‌کرد و به کشفیات بزرگی رسید.
خصوصیات و تأثیرات رنگ‌ها

رنگ سفید

سفید نماد پاکی و آرامش است. استفاده از این رنگ در هرکجا حس پاکیزگی و طراوت را به‌همراه دارد.

رنگ خاکستری

خاکستری یک رنگ دیپلمایک و سنگین است. و به عنوان راحت‌ترین رنگی که چشم آن‌را تشخیص می‌دهد، شناخته شده است. این رنگ جزء رنگ‌های خنثی دسته‌بندی شده. وجود آن در هر طراحی و چیدمانی نمایانگر سبک مدرن می‌باشد.

رنگ آبی

“زیگموند فروید پدر علم روانکاوی، رنگ آبی را، اقیانوس آرام توصیف کرد.

وجود رنگ آبی در هرکجا، آرامش و سکوت را به‌همراه دارد. سال‌ها پیش، در مدرسه‌ ابتدایی یکی از ایالات آمریکایی، رنگ دیوارهای مدرسه را به آبی تغییر دادند، و مشاهده کردند که علاوه بر بالا رفتن نمرات دانش آموزان، شیطنت و شرارت آن‌ها نیزکاهش یافته است.

رنگ‌ها تأثیرات شگرفی بر روانشناسی افراد دارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *