شناخت مدل‌های مختلف مبل برای اتاق نشیمن شما

شناخت مدل‌های مختلف مبل برای اتاق نشیمن شما

اگر می‌خواهید مبلمان اتاق نشیمن خود را تعویض کنید و یک فضای جدید برای خانه‌ی خود به‌ وجود آوردید؛ بعد از خواندن این مقاله، نگاهی به انواع مبل موجود در منوی محصولات رابو فروشگاه بیاندازید؛ و طبق سبک و سلیقه‌ی خود، مبلمان مورد نظر را بیابید و فضای زندگی خود را تغییر دهید.

اولین چیزی که هنگام طراحی اتاق نشیمن خود در مورد آن فکر می‌کنیم، بدون شک این است که کدام نوع مبل یا صندلی را ترجیح می‌دهیم؟ مدل‌های مبل و صندلی‌های متنوع و زیبایی در دنیای طراحی مبلمان وجود دارد که در طول تاریخ، از گذشته تا به امروز همواره در حال تغییر بوده، اما برخی مدل‌ها با طرح‌ها و نقوش نمادین خود، به مدت چند دهه یا حتی قرن‌ها مورد استفاده قرار گرفته؛ و به‌عنوان برترین مدل‌های طراحی شناخته شده‌اند.

مدل مبل مدولار

 مدل‌های کاناپه‌ای که به‌عنوان مبل‌های ” مدولار ” معروف هستند؛ درواقع حاوی انواع زیادی هستند. مبل‌های L  پرکاربردترین مدل مبل‌های مدولار است که ما می‌توانیم آن را به‌عنوان مبل‌های چند تکه تعریف کنیم.

کاناپه‌های مدولار از نظر قابلیت استفاده، صرفه‌جویی در فضا، و راحتی؛ بی‌نظیر هستند.

 

 مدل‌های مختلف مبل اتاق نشیمنمدل‌های مختلف مبل اتاق نشیمن

مبل‌های چسترفیلد

مبل‌های چسترفیلد، یکی از مدل‌های ضروری برای چیدمان‌های سبک کلاسیک به‌عنوان یک مدل نمادین است که از سال ۱۸۰۰ تا کنون، هنوز از مد نیافتاده است و همچنان یکی از پرطرفدارترین  نمونه‌های طراحی مبلمان به‌شمار می‌رود.

دوخت‌های روکش منحصر‌به‌فرد؛ از ویژگی‌های بارز مبل‌های چسترفیلد است که با روکش چرم و به رنگ تیره طراحی شدند، امروزه با مواد و رنگ‌های مختلف نیز تولید می‌شوند تا با سالن‌های مدرن سازگار شوند.

 

 مدل‌های مختلف مبل اتاق نشیمنمدل‌های مختلف مبل اتاق نشیمن

مدل‌های سبک لاوسون(Lawson)

مدل مبل به سبک Lawson، مدلی است که راحتی در آن؛ در اولویت قرار دارد  ویژگی بارز آن این است که کوسن‌های پشتی و کف، از قاب اصلی مبل جدا هستند. این قابلیت که  کوسن‌ها از اسکلت جدا هستند؛ نه‌تنها از نظرراحتی بلکه از نظر نظافت نیز بسیار سودمند است، زیرا روکش‌های کوسن قابل شست‌و‌شو هستند. مبل‌های سبک لاوسون یکی از مدل‌های بسیار مورد استفاده در اتاق‌های نشیمن به سبک مدرن می‌باشند. این مبل‌ها که طراحی نرم و راحتی نسبت به سایر مدل‌های مبل دارند، برای سلیقه‌ها و فضاهای مختلف در اندازه و رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند.

 

 مدل‌های مختلف مبل اتاق نشیمنمدل‌های مختلف مبل اتاق نشیمن

اواسط قرن مدرن

این مدل که در دنیای طراحی مبلمان به آن اواسط قرن مدرن گفته می‌شود، از دهه ۱۹۴۰ تا دهه ۱۹۷۰ پرکاربردترین نوع مبلمان بود. با این حال با توجه به اینکه امروزه بسیاری از سبک‌های دکوراسیون در حال بازگشت به مدل‌های گذشته است، این سبک مبل نیز در حال خودنمایی می‌باشد.

بارزترین ویژگی‌های مبل‌های سبک اواسط قرن مدرن این است که ظرافت را با طراحی ترکیب می‌کند و طرح کمتری دارد.

 

 مدل‌های مختلف مبل اتاق نشیمنمدل‌های مختلف مبل اتاق نشیمن

سبک انگلیسی

 در این مدل که به ” سبک انگلیسی ”  معروف است، قسمت بازروی مبل نسبت به کوسن‌ها عقب‌تر کشیده شده و پشتی آن بلند است. این نوع مبل‌ها عموماً برای سالن‌هایی با سبک کلاسیک مناسب هستند؛ و در مواد و رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند.

 

 مدل‌های مختلف مبل اتاق نشیمنمدل‌های مختلف مبل اتاق نشیمن

مدل camelback

مدل مبل با نام ” camelback ” یکی از مدل‌هایی است که دارای خطوط بسیار سنتی و سبک کلاسیک است؛ چند قرن‌هست که مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مدل که در نگاه اول شبیه به کوهان شتر است، نام خود را از برآمدگی‌هایی که در قسمت پشت شتر قرار دارد، گرفته است.

این مدل، الگویی زیبا و تاریخی است که مورد علاقه‌ی، علاقه‌مندان به عتیقه و فضاهای کلاسیک قرار گرفته است.

 

 مدل‌های مختلف مبل اتاق نشیمنمدل‌های مختلف مبل اتاق نشیمن

Divan

در بین مدل‌های سنتی، مدل‌هایی هستند که  به سبک ترکی معروف هستند. این‌ها مبل‌هایی هستند که پشتی ندارند، و به‌جای آن از بالش و کوسن استفاده می‌شود.

کاناپه‌هایی که به دیوار تکیه داده می‌شوند و کوسن‌ها را به‌جای پشتی در آن قرار می‌دهند، به‌عنوان یک طراحی سنتی راحت و کاربردی شناخته شده‌اند.

 

 مدل‌های مختلف مبل اتاق نشیمن

مدل‌های ژوزفین (Josephine)

مدل‌های ژوزفین؛ یکی از رومانتیک‌ترین و ظریف‌ترین مدل‌های مبل و صندلی، که می‌تواند یک نبوغ طراحی زیبایی شناسی محبوب شود. صندلی‌های ژوزفین که از لحاظ عملکردی، صندلی‌هایی خمیده، بلند و تک هستند. از برجسته‌ترین ویژگی آن ها این است که بازو و پشت آن‌ها یک‌طرفه است.

 مدل‌های مختلف مبل اتاق نشیمن

مدل مارکی

این مدل، از نظرزیبایی شناسی شبیه به صندلی‌های مدل ژوزفین است. اما با این تفاوت که در این مدل دو طرف دارای بازو و بدون پشتی می‌باشد؛ اما در مدل ژوزفین، بازو و پشتی یک‌طرفه است.

 

 مدل‌های مختلف مبل اتاق نشیمن

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *