چه زمانی باید به فکر خرید آباژور بود؟

چه زمانی باید به فکر خرید آباژور بود؟

چه زمانی باید به فکر خرید آباژور بود؟

ابتدا پیش از هرچیز باید بدانید که آباژور چیست؟ به چراغ‌های کلاه‌دار یا لوسترهای قابل جابه‌جایی آباژور می‌گویند. این دسته از چراغ‌ها نور را به سمت پایین هدایت می‌کنند. اگر از آن دسته افراد هستید که باید برای خرید آباژور قانع شوید، چند دلیل منطقی برای شما داریم. ابتدا باید بدانید که استفاده از این وسیله تا حدود زیادی مصرف انرژی و برق را در منزل شما پایین می‌آورد.

علاوه بر این حتما در خانه فضاهایی وجود دارند که نور لامپ‌های سقفی آن‌ها را روشن نمی‌کنند. در این صورت تنها آباژور است که در نورپردازی این قسمت‌های خانه به کمک شما می‌آیند. البته این تنها دلیل استفاده از آباژور نیست. در بسیار از موارد از این المان به‌عنوان جزئی از دکوراسیون خانه استفاده می‌ش،د. اگر هدف شما نیز تزیین دکوراسیون با این وسیله است؛ باید سراغ گزینه‌هایی بروید که زیبایی‌شان چشمگیر باشد.

حتی دکوراتورها استفاده از این المان را در قسمت ناهارخوری خانه نیز مهم می‌دانند. زیرا وجود آباژور کمک می‌کند با نور متمرکز غذای خود را میل کنید. به‌طورکلی یکی از مهم‌ترین کاربردهای آباژور، تمرکز بر یک بخش مشخص از خانه است. گاهی نور آباژورها به این دلیل به کار می‌رود که یک وسیله تزیینی در خانه بیشتر دیده شود.

انواع آباژور را بشناسید

در خرید آباژور با گزینه‌های متعددی در فروشگاه‌ها مواجه می‌شوید که هرکدام ویژگی‌های مخصوص خود را دارند. در ادامه انواع آباژورها را به شما معرفی می‌کنیم:

آباژورهای رومیزی

همان‌طور که از نام این آباژورها مشخص است، برای قرارگیری روی میز طراحی شده‌اند. از این‌رو پایه‌های کوتاهی دارند. این دسته از آباژورها علاوه بر این‌که در نورپردازی محیط نقش مهمی ایفا می‌کنند، جنبه دکوری نیز دارند. از این‌رو طراحی و شکل ظاهری آن‌ها بسیار اهمیت دارد. از آن‌جایی‌که در ساخت این آباژورها از متریال کمتری استفاده می‌شود، قیمت آن‌ها نیز به‌تبع پایین‌تر از آباژورهای ایستاده است.

آباژورهای ایستاده

آباژورهای ایستاده برخلاف آباژورهای رومیزی پایه بلندی دارند، به‌گونه‌ای که روی زمین قرار می‌گیرند. این آباژورها معمولا در کنار مبلمان بخشی از دکوراسیون خانه را در برمی‌گیرند. البته امکان استفاده از این دسته از آباژورها در هر نقطه‌ای از خانه برای شما وجود دارد. جالب است بدانید که این نوع آباژورها نیز در طرح‌های مختلف به فروش می‌رسند:

  • آباژور ایستاده دارای کلاهک: این دسته از آباژورها که با نام شید نیز شناخته می‌شوند، تنوع بسیار گسترده‌ای در بازار دارند.
  • آباژور ایستاده دارای مشعل: این آباژورها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که نور را به سمت سقف هدایت کنند، به این ترتیب با خرید این مدل چشمان شما اذیت نخواهد شد.
  • آباژور ایستاده با بازوی خم: اگر می‌خواهید آباژور خمیده خریداری کنید، باید سراغ این گزینه‌ها بیایید. این مدل‌ها به‌خصوص برای تمرکز روی یک بخش از خانه گزینه ایده‌آلی به نظر می‌رسند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *