نکات راهنمای خرید آباژور برای روشنایی بهتر خانه – بخش دوم

نکات راهنمای خرید آباژور برای روشنایی بهتر خانه – بخش دوم

نکات راهنمای خرید آباژور برای روشنایی بهتر خانه - بخش دوم

جنس بدنه

یکی دیگر از نکات مهم در خرید آباژورها جنس بدنه است که در ایجاد هماهنگی میان آباژور و رنگ غالب در چیدمان نقش پررنگی دارد. این موضوع به‌خصوص در آباژورهای رومیزی از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا روی سطح بالاتری قرار می‌گیرند و رنگ بدنه آن‌ها به خوبی معلوم است.

معمولا در انتخاب آباژور با جنس بدنه‌های زیر روبه‌رو می‌شوید:

  • بدنه چوبی: معمولا اکثر آباژورها بدنه چوبی دارند و با اکثر دکوراسیون خانه‌ها نیز هماهنگی دارد. زیرا معمولا در هر خانه‌ای تعدادی مبل با پایه‌های چوبی وجود دارد.
  • بدنه فلزی: آباژورهایی که بدنه فلزی نقره‌ای دارند، در خانه‌هایی با سبک مدرن بسیار استفاده می‌شوند و آن‌ها را با نام آباژور مدرن فلزی می‌شناسند. این در حالی است که آباژور رومیزی کلاسیک اکثرا بدنه طلایی‌رنگ دارند و با چیدمان‌ کلاسیک هماهنگ می‌شوند.
  • بدنه سرامیکی: آباژورهایی با این جنس بدنه نیز از نوع آباژور کلاسیک محسوب می‌شوند و بیشتر در خانه‌هایی با سبک کلاسیک استفاده می‌کنند.

    تعداد لامپ‌ها

    در اکثر آباژورها تنها سرپیچ یک لامپ تعبیه شده است. این در حالی است که برخی از آباژورها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که روی آن‌ها بیش از یک جای لامپ وجود دارد. این مدل‌ها را با نام آباژور درختی می‌شناسند. با توجه به تعداد لامپ‌هایی که روی این آباژورها قرار دارد، علاوه بر نورپردازی بیشتر، مساحت بیشتری از خانه را نیز اشغال می‌کنند. به همین دلیل در برخی از خانه‌ها از این آباژورها به جای لوسترهای سقفی استفاده می‌شود. البته باید بدانید که این سبک از آباژورها گزینه مناسبی برای فضاهای باریک نیستند.

    آباژور از کجا بخرم؟

    اگر به دنبال خرید آباژور هستید، گزینه‌های زیادی پیش روی شما قرار دارد. بورس آباژور در تهران در خیابان لاله‌زار است. البته تنوع گسترده‌ای از آباژورها را در خیابان‌های ابوسعید و شریعتی نیز مشاهده می‌کنید. اما اگر از ترافیک‌های شهری فراری هستید یا زمان کافی برای مراجعه به مغازه‌های متعدد را ندارید، کافی است زمانی را برای انتخاب فروشگاه اینترنتی در خانه صرف کنید. این روزها فروشگاه‌های اینترنتی متنوعی وجود دارند که انواع مختلفی آباژور عرضه می‌کنند.

    جمع‌بندی

    این روزها تنوع بسیاری زیادی از آباژورها را در فروشگاه‌های متنوع مشاهده می‌کنیم. از آباژور فانتزی گرفته تا سبک‌های کلاسیک آن. انتخاب میان این تنوع بالا طبیعتا سخت خواهد بود. ما در این مقاله تمام نکات لازم برای خرید آباژور را در اختیار شما گذاشته‌ایم. امیدواریم با توجه به این نکات در خرید این وسیله موفق عمل کرده باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *