انواع دکوراسیون منزل – بخش دوم

انواع دکوراسیون منزل – بخش دوم

انواع دکوراسیون منزل - بخش دوم

  • مدل دکوراسیون و چیدمان منزل و خانه: سبک دکوراسیون میانه قرن

همان طور که از نام این سبک پیدا است، این طراحی از طراحی‌های خانه‌های دهه‌های ۱۹۵۰- ۱۹۶۰ میلادی الهام گرفته شده است. این سبک طراحی داخلی دکوراسیون مخصوص افرادی است که ظاهری یکدست و یکپارچه را دوست دارند. شما می‌توانید در طراحی این سبک دکوراسیون از خطوط مینیمالیستی و منحنی‌های عجیب و غریب استفاده کنید.

در این سبک از مواد اولیه مختلفی استفاده می‌شود. در نتیجه شما می‌توانید از چوب، در کنار آلومینیوم و حتی پلاستیک استفاده کنید. در این سبک نیز از طیف‌های مختلف رنگ‌های سفید و قهوه‌ای استفاده می‌شود. این طراحی، احساسی نوستالژیک به شما می‌دهد و اصولاً در خانه‌های کوچک استفاده می‌شود. هر چند اگر مایل باشید می‌توانید از این طراحی در خانه بزرگ هم استفاده کنید.

  • مدل دکوراسیون و چیدمان منزل و خانه: سبک دکوراسیون مینیمال

سبک طراحی داخلی مینیمال یکی از پرطرفدارترین سبک‌های دکوراسیون است. این سبک در واقع ساده شده سبک مدرن است. در این سبک از مبلمان بسیار ساده استفاده می‌شود.

از رنگ‌ها به صورت گذرا استفاده می‌شود. هیچ چیز شلوغی در این سبک دکوراسیون پیدا نخواهید کرد. همه چیز ساده و دل‌نشین است. در این سبک از خطوطی بسیار صاف استفاده می‌شود.

در سبک مینیمال به فضای خالی ارج داده می‌شود یعنی هر آن چه غیرضروری است از اتاق حذف می‌شود و اجازه داده می‌شود تا فضای خالی خودنمایی کند. اصولاً از رنگ‌های سیاه و سفید در این سبک استفاده می‌شود.

  • مدل دکوراسیون و چیدمان منزل و خانه: طراحی داخلی صنعتی

سبک صنعتی از انبارها و کارخانه‌های قدیمی الهام گرفته شده است. در این سبک از دیوارهای آجری یا بلوکی استفاده می‌شود و لوله‌های ساختمان در معرض دید قرار دارند و از تزییناتی از جنس فلز و بتن استفاده می‌شود.

در سبک صنعتی، رنگ مواد اولیه تغییر داده نمی‌شود و طراحان اجازه می‌دهند تا لوازم به همان شکل طبیعی خود باقی بمانند. رنگ‌ها اصولاً تیره هستند و در صورتی که قرار باشد از رنگ روشنی استفاده شود، قطعه هنری انتزاعی با این طیف رنگ، در خانه نصب می‌شود.

طراحی صنعتی در دهه ۱۹۹۰ در امریکای شمالی بسیار طرفدار پیدا کرد. در آن زمان، کارخانه‌ها و انبارهای قدیمی و فرسوده را تبدیل به خانه‌های مسکونی می‌کردند. برای استفاده هر چه سریع‌تر از این مکان‌ها، اجازه می‌دادند تا دیوارها به همان شکل قبلی خود باقی بمانند و سیم‌های برق و لوله‌ها نیز به عنوان تزیینات منزل دست‌نخورده بمانند فضای خانه را با دیوار تقسیم نمی‌کردند و اجازه می‌دادند تا فضا گسترده و باز باشد تا وجود لوله‌ها و سیم‌ها موجب کوچک به نظر آمدن منزل نشود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *