خرید مبل کلاسیک

خرید مبل کلاسیک، این راهنمای خرید به درد همه میخوره!

آیا می دانید برای خرید مبل با کیفیت و متناسب با بودجه خود باید به چه نکاتی توجه کنید؟ در این مقاله ما به شما خواهیم گفت که:

  • مبل کلاسیک چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • چه اصطلاحاتی را قبل از خرید مبل کلاسیک باید بدانید؟
  • آیا خرید ست کامل مبل کلاسیک ضروری است؟
  • مبل کلاسیک را قرار است در کجا قرار دهید؟
  • خرید مبل کلاسیک بدون توجه به جنس و مدل پارچه هرگز!

خرید مبل کلاسیک، این راهنمای خرید به درد همه میخوره! - وبسایت رابو

مبل کلاسیک چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر خیلی مبتدی باشید، لازم است تا قبل از خرید مبل کلاسیک ابتدا فرق آن را با مبل‌های دیگر بدانید و ویژگی‌های آن را بشناسید. مثلا باید بدانید که:

  1. در ساخت مبلمان کلاسیک از چوب زیادی استفاده می‌شود
  2. مبلمان کلاسیک غالبا دارای جزئیات، تزئینات و ریزه‌کاری‌های زیادی هستند
  3. ظاهری با جبروت، رسمی و در عین حال گرم دارند
  4. بر خلاف مبلمان راحتی که فرم‌های ال، یو شکل و.. را دارند، مبلمان کلاسیک به شکل سنتی و رسمی مبلمان ساخته می‌شوند

 

خرید مبل کلاسیک، این راهنمای خرید به درد همه میخوره! - وبسایت رابو

چه اصطلاحاتی را قبل از خرید مبل کلاسیک باید بدانید؟

در این بخش از مقاله می‌خواهیم شما را با اصطلاحات رایجی آشنا کنیم که احتمالا در هنگام خرید مبل کلاسیک در مبل‌فروشی‌ها خواهید شنید:

اصطلاح کلاف: حواستان باشد که اگر فروشنده از کلاف مبل و جنس آن صحبت کرد منظورش همان جنس بدنه و چهارچوب مبل است. بدنه مبل کلاسیک معمولا از چوب راش ساخته می‌شود.

اصطلاح کلاف دوبل: کلاف دوبل هم در واقع به چهارچوب مبل کلاسیک مربوط است. روشی برای ساخت کلاف که طول عمر مبل را افزایش می‌دهد. اگر برای خرید مبل کلاسیک به سراغ مبلمانی با کلاف دوبل بروید این برایتان یک مزیت به حساب می‌آید.

منبت کاری: منبت‌کاری در واقع به همان نقوش و کندوکاری‌های روی چوب گفته می‌شود که اغلب در مبلمان کلاسیک می‌بینید. منبت کاری ممکن است کار دست یا ماشینکاری شده باشد.

مبل استیل یا مبل سلطنتی: وقتی به خرید مبل کلاسیک می‌روید ممکن است آن‌ها را با نام‌های مبل سلطنتی یا مبل استیل بیابید. این‌ها همه از یک خانواده هستند. اما توجه داشته باشید که اصولا مبلمان کلاسیک نسبت به مبل استیل (سلطنتی) طراحی ساده‌تری دارد.

 

خرید مبل کلاسیک، این راهنمای خرید به درد همه میخوره! - وبسایت رابو

آیا خرید ست کامل مبل کلاسیک ضروری است؟

به گفته کارشناسان ما یکی از چالش‌هایی که در هنگام خرید مبل کلاسیک اغلب مشتری‌ها با آن مواجه می‌شوند این است که آیا خرید مبلمان به صورت ست کامل 7 یا 9 نفره ضرورت دارد یا خیر؟

پاسخ به این سوال خیر است. اما نکاتی وجود دارند که قبل از خرید مبل کلاسیک باید مد نظر قرار دهید:

  1. اساسا در چیدمان کلاسیک حفظ قرینگی اهمیت زیادی دارد. پس وقت خرید مبل ابتدا به چیدمان فکر کنید و این مسئله را در انتخاب تعداد مبلمان و نوع آن (تک نفره، دو نفره و…) در نظر بگیرید
  2. دکوراسیون کلاسیک معمولا برای فضاهای بزرگ بیشتر توصیه می‌شود. از این رو اگر جای کافی برای چیدمان مبل را ندارید حتما قبل از خرید آن را بررسی کنید. گاهی یک مبل کلاسیک 3 نفره به همراه دو تک نفره در یک پذیرایی کوچک بسیار شیک‌تر از یک ست کامل 7 یا 9 نفره است وقتی که مبل‌ها به هم چسبیده و ناموزون باشند

 

خرید مبل کلاسیک، این راهنمای خرید به درد همه میخوره! - وبسایت رابو

مبل کلاسیک را قرار است در کجا قرار دهید؟

کارشناسان ما توصیه می‌کنند که قبل از خرید مبل کلاسیک ابتدا بسنجید و ببینید که مبل را قرار است در چه مکانی قرار دهید. کاربری فضا چیست؟ آیا می‌خواهید مبلمان را برای اتاق کار یا شرکت بخرید؟ یا برای دکوراسیون سالن پذیرایی خانه است؟ اگر مبلمان برای آرامش در خانه است، بهتر است یک مبل با عمق خوب، نشستن راحت، دسته‌های پایین و بالش‌های راحت انتخاب کنید. اما برای نشستن رسمی در دفتر کار، بهتر است جای نشستن مبل ترجیحا کم عمق و پشتش تنگ باشد تا حالتی رسمی‌ به خود بگیرد.

ارزیابی تم رنگی مد نظرتان و اندازه‌ها یادتان نرود. زمانی که اندازه‌گیری می‌کنید، مطمئن شوید که اتاق فضای کافی برای راه رفتن در اطراف مبلمان دارد و اینکه مبل آن را شلوغ نمی‌کند. مبل باید نه آن اندازه بزرگ باشد که کل فضای محیط را بگیرد و نه آنقدر کوچک که فضای کافی نداشته باشد.

خرید مبل کلاسیک، این راهنمای خرید به درد همه میخوره! - وبسایت رابو

خرید مبل کلاسیک بدون توجه به جنس و مدل پارچه هرگز!

انتخاب نوع پارچه در هنگام خرید مبل کلاسیک یک جورهایی همان غول مرحله آخر است! نوع پارچه از نظر زیبایی و دوام اهمیت دارد و احتمالا شما وقت زیادی را در مبل فروشی صرف انتخاب پارچه خواهید کرد.

پیشنهاد می‌کنیم قبل از اقدام به خرید مبل کلاسیک و انتخاب پارچه حتما این چند توصیه را بخوانید:

  1. اگر مبل پر استفاده‌ای می‌خرید، مثلا مبلی که در اتاق نشیمن قرار می‌گیرد، از پارچه‌های ابریشم استفاده نکنید. پارچه‌های بافت دار گزینه‌ی بهتری برای استفاده در مبلمان پر کاربرد هستند. زیرا ساییدگی کمتری دارند، ظاهر خود را از دست نمی‌دهند و بیشتر عمر می‌کنند
  2. اگر دوام پارچه برایتان اهمیت زیادی دارد، چرم می‌تواند یک گزینه عالی باشد
  3. در مورد انتخاب رنگ پارچه مبل کلاسیک توصیه می‌کنیم که بیشتر به سراغ رنگ‌های خنثی بروید. زیتونی، کرمی، بژ، سبز روشن و طلایی گزینه‌های خوبی برای انتخاب رنگ هستند
  4. علاوه بر این رنگ‌ های قهوه‌ ای، آبی، سبز روشن، زرشکی، یشمی، برنزی و صورتی چرک نیز انتخاب‌های مناسبی برای خرید مبل کلاسیک به حساب می‌آیند

درجه بندی پارچه‌ها معمولا مشخص شده است، از سبک تا سنگین و میانه. فروشندگان در هر فروشگاهی که برای خرید می‌روید می‌توانند به شما برای بهترین انتخاب یاری رسانند.

 

خرید مبل کلاسیک، این راهنمای خرید به درد همه میخوره! - وبسایت رابو

منبع : چیدانه

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *