۱۰ ایده مدرن برای دکوراسیون

۱۰ ایده مدرن برای دکوراسیون اتاق خواب جوانانه

۱۰ ایده مدرن برای دکوراسیون اتاق خواب جوانانه - وبسایت رابو

چشم هایتان را باز می کنید، ملحفه را کنار می زنید، به سرعت از روی تخت بلند می شوید، دست و رویتان را آب می زنید، نوشیدنی گرمی می نوشید، لباس خوابتان را عوض می کنید و روز نو آغاز می شود. همه چیز به  سرعت پیش می رود، روز به سرعت برق و باد می گذرد و تاریکی همه جا را فرا می گیرید بالاخره وقت آن می رسد که شما به اتاق خوابتان بروید، لباس راحتی بپوشید، جلوی آینه کمی به چهره خود خیره شوید و گرد روز را از صورت پاک کنید، روی صندلی گوشه اتاق کمی بنشینید و سرگرم مطالعه شوید یا موبایل به دست گیرید و در آخر در آغوش تخت گرم و نرمتان بخواب روید. گرچه ما در بیداری معمولا وقت کمی را در اتاق خوابمان می گذرانیم اما این اتاق نقش بسیار مهمی در زندگی روزمره ما دارد زیرا که همه چیز از این اتاق آغاز می گردد و در همین اتاق هم پایان می یابد. اتاق خواب باید رنگ و بویی از علایق شخصی ما داشته باشد، درست چیده شود و کاربردی باشد. در این مقاله به ده ایده که به زیباتر شدن و در عین حال کاربردی بودن اتاق خواب کمک می کنند اشاره خواهم کرد. مواردی که اتاق خواب مدرن جوان شما را تکمیل می کند.

۱۰ ایده مدرن برای دکوراسیون اتاق خواب جوانانه - وبسایت رابو

استفاده از رنگ های ملایم

در انتخاب رنگ غالب دکوراسیون اتاق خواب بهتر است به جای یک رنگ پررنگ از سایه های روشن و رنگ های ملایم استفاده شود. چند نظریه مهم درباره انتخاب رنگ اتاق خواب: رنگ هایی در طیف آبی، سبز و بنفش روشن در طیف رنگ های ملایم دسته بندی می شوند و احساس آرامش منتقل می کنند. رنگ های جواهر مانند مثل طلایی، قهوه ای سوخته، قرمز پررنگ در دسته رنگ های غنی به حساب می آیند و حس راحتی را منتقل می کنند. بهتر است همیشه ورژن ملایم شده رنگ مورد علاقه فرد استفاده شود. برای مثال اگر رنگ مورد علاقه کسی بنفش است یاسی انتخاب بهتری از بادمجانی است.

۱۰ ایده مدرن برای دکوراسیون اتاق خواب جوانانه - وبسایت رابو

سقف اتاق نباید دست کم گرفته شود

سقف ها پنجمین دیوار اتاق ها هستند. نگاه کردن به رنگ سفید ساده سقف کمی حوصله سر بر است. بهتر است روشن ترین نسخه رنگ دیوارها برای سقف انتخاب شود؛ یعنی اگر دیوارها آبی است، سقف ترکیب آبی و سفید باشد؛ آبی روشن و ملایم. با این روش سقف – به نسب زمانی که کاملا سفید باشد- در ارتفاع کمتری به نظر می رسد و حس راحتی و گرمی به اتاق اضافه می کند.

۱۰ ایده مدرن برای دکوراسیون اتاق خواب جوانانه - وبسایت رابو

همیشه زیبایی در سادگی است

صرف نظر از اینکه اتاق خواب چه نوع دکوراسیونی دارد، سادگی همیشه در اولویت است. بهتر است از خرید وسایل اضافی و غیر ضروری برای اتاق خواب پرهیز شود. وسایل ضروری اتاق خواب شامل تخت، کمد، میز کنسول کنار تخت، میز دراور و نهایتا یک مبل راحتی تک نفره هستند. در مورد اصول اولیه چیدمان وسایل اتاق خواب هم باید درنظر گرفت که بهتر است تخت با یکی از دیوارهای کناری حدود یک متر فاصله داشته باشد و از طرف دیگر هم فاصله ای حدود حداقل نیم متر از تخت با  نزدیک ترین وسیله کنار آن رعایت شود. برای لوازم تزیینی اتاق خواب هم استفاده از یک اثر هنری مثل نقاشی که روی دیوار نصب شود، قاب عکس خانوادگی روی میز دراور و یا چند شاخه گل روی میز کنسول کافی است.

۱۰ ایده مدرن برای دکوراسیون اتاق خواب جوانانه - وبسایت رابو

در انتخاب سایز وسایل بر اساس اندازه اتاق خواب

قبل از خریدن وسایل اتاق خواب باید به سایز اتاق دقت شود. بهتر است از خرید وسایل بزرگ و حجیم برای اتاق های کوچک خودداری کرد. اگر سقف اتاق خواب بلند است استفاده از تخت های تاج دار به کوتاه تر دیده شدن سقف کمک می کند. برای پر شدن اتاق خواب بزرگ هم می توان مبل تک نفره راحتی و لاو سیت جلوی تخت را به اتاق اضافه کرد.

۱۰ ایده مدرن برای دکوراسیون اتاق خواب جوانانه - وبسایت رابو

داشتن جای کافی برای گذاشتن وسیله ها

هرچه اتاق خواب، کمد و کشوی بیشتری داشته باشد بهتر است. یک اتاق خواب خوب اتاق خوابی تمیزی است و لازمه تمیز و مرتب ماندن اتاق، داشتن جای کافی برای گذاشتن وسایل است. کمد دیواری، انتخاب کنسول کنار تخت کشو دار، داشتن جعبه های مخصوص قرار دادن وسایل زیر تخت، تاج تختی که شلف مانند باشد و بتوان چند کتاب داخل آن گذاشت و زدن شلف روی دیوار همه و همه به اضافه کردن فضای مورد نیاز برای جایگذاری لباس و وسایل اتاق خواب و در نتیجه تمیز ماندن اتاق خواب، کمک زیادی می کند.

۱۰ ایده مدرن برای دکوراسیون اتاق خواب جوانانه - وبسایت رابو

گوشه دنج خود

اگر اتاق خواب فضای کافی داشته باشد، با گذاشتن صندلی راک یا یک مبل راحتی می توان «فضای دنج خود» را به اتاق خواب اضافه کرد. نشستن روی صندلی و کتاب خواندن به افراد کمک می کند تا در طول روز آرامش و تمرکز بیشتری داشته باشد

۱۰ ایده مدرن برای دکوراسیون اتاق خواب جوانانه - وبسایت رابو

انتخاب ملحفه مناسب برای تخت

تخت یکی از مهم ترین وسایل اتاق خواب مدرن جوان است. بهتر است روتختی و ملحفه ای انتخاب شود که درصد زیادی نخ پنبه و طبیعی داشته باشد. جنس روتختی اتاق خواب حتما باید مرغوب باشد. برای داشتن ظاهری مرتب تر بهتر است روتختی برای اتو شدن به خشک شویی داده و بعد روی تخت انداخته شود.

۱۰ ایده مدرن برای دکوراسیون اتاق خواب جوانانه - وبسایت رابو

پوشاندن پنجره ها

حتی اگر از بیرون داخل اتاق خواب دیده نمی شود، باز هم بهتر است به  کمک پرده پنجره اتاق خواب را پوشانده شود. پرده ها حکم تکمیل کننده دکوراسیون را دارند. به کمک آنها می توان طرح و نقش های متنوع به اتاق خواب اضافه کرد. از کاربردهای دیگر پرده هم این است که جلوی نفوذ نور خورشید به اتاق را می گیرد و خواب راحت تری به ارمغان می آورد.

۱۰ ایده مدرن برای دکوراسیون اتاق خواب جوانانه - وبسایت رابو

نورپردازی اتاق خواب

برای زیباتر شدن اتاق خواب مدرن جوان نباید از نورپردازی غافل شد. بهتر است از هر دو نور زرد و سفید برای اتاق خواب استفاده کرد. چراغ خواب می تواند آباژور روی میز کنار تخت یا یا لامپی کم نور ساده باشد. دیمرها و یا کلیدهای قابل تنظیم گزینه خوبی برای چراغ خواب هستند و به کمکشان می توان نور را کم و زیاد و به میزان دلخواه تنظیم کرد.

 اتاق خواب، محل رهایی

بهتر است تمرین کرد تا هنگام ورود به اتاق خواب تمام وسایل الکترونیکی مثل تلفن همراه، لپ تاپ تلویزیون و غیره پشت در اتاق خواب گذاشته شوند. اتاق خواب باید محلی خاص و ویژه برای استراحت و به آرامش رسیدن باشد. اتاق خواب خوب، اتاقی است که مختص خواب، استراحت و به آرامش رسیدن.

منبع : خوگر نیوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *